شناسهٔ خبر: 67256208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد:

سهم تاکسی‌های اینترنتی از بازار حمل‌ و نقل درون‌ شهری

مدیرعامل اسنپ با اعلام سهم ۵.۵ الی ۶‌ درصدی تاکسی‌های اینترنتی، گفت: سهم این سرویس‌ها از کل سفرهای درون‌ شهری به شرط برداشتن موانع، قابل افزایش است.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خلج مدیرعامل اسنپ ضمن تاکید بر نقش مهم تاکسی‌های اینترنتی بر ساماندهی حمل‌ و نقل کلان‌ شهرهای ایران و تبدیل این سامانه‌ها به یار کمکی حمل‌ و نقل عمومی، گفت: حدود یک دهه از شروع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران می‌گذرد و همچنان می‌توان ظرفیت زیادی برای رشد سامانه‌های هوشمند حمل‌ و نقل نسبت به سایر روش های حمل‌ و نقلی مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و … متصور شد و دستیابی به این مهم نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است. وی اسنپ تاکسی‌های اینترنتی را راهکاری موثر برای کمک به ساماندهی حمل‌ و‌ نقل عمومی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از همیشه نیازمند تغییر رویکردها در مدیریت شهری و درک بیشتر نسبت به روش کسب‌ و کاری‌ هستیم تا بتوانیم نقش خود را در حمل‌ و نقل درون‌ شهری ایفا کنیم. با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، بدون شک شاهد فرصت عرضه‌ ایده‌های نوآورانه‌ی بیشتری خواهیم بود. این مقام مسئل ادامه داد: تاکسی‌های اینترنتی امکاناتی را فراهم کرده‌اند که پیشتر در صنعت تاکسی، موجود نبود و به کاربران این امکان را می‌دهند به راحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. از جمله مزیت‌های مستقیم تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به سهولت دسترسی، شفافیت قیمت‌گذاری و افزایش امنیت سفر اشاره کرد. همچنین این روش حمل‌ و نقلی نقش موثری در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد. به گفته‌ی محمد خلج، امروزه سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل ایران به ۹۲‌ درصد رسیده با این حال به دلیل پویایی بسیار زیاد این بازار، سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌ شهری همچنان به جایگاه اصلی نرسیده و چالش‌های زیادی بر سر توسعه این روش حمل‌ و نقل وجود دارد. براساس این گزارش، پیشتر اسنپ در ماه پایانی ۱۴۰۲ اعلام کرده بود رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس را به ثبت رسانده است. انتهای پیام

نظر شما