شناسهٔ خبر: 67255896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه:

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن‌شکن است

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: قطعا چشم جهانیان به‌ویژه دشمنان به حضورمردم در انتخابات دوخته شده است چرا که دشمن پیوسته سعی کرده دوگانگی به وجود آورد و در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از‌جمله در رسانه‌ها انجام داده است و قطعا حضور پرشور و چشمگیر مردم مکر و حیله دشمن را خنثی خواهد کرد و حضور مردم می‌تواند یکی از ارکان قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ایران باشد.

صاحب‌خبر -

موسی عربی درگفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه برای انتخاب رئیس‌جمهو ملاک‌های خود قانون‌گذارباید در نظر گرفته است و شورای نگهبان هم بر اساس همین ملاک‌ها به صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی می‌پردازد، ادامه داد: ازجمله ملاک‌ها انتخاب نامزد‌ها عبارت اند از مذهبی، مدیر، مدبر، پایبندی به اصول انقلاب و نظام  است همچنین با توجه به شهادت شهید رئیسی باید بیان کرد یکی از ویژگی‌هایی که این رئیس‌جمهور داشت و ایشان را در بین مردم و کشور های جهانی مطرح کرد مردمی بودن و از جنس مردم بودن است.

وی افزود: مردمی بودن به این معناست که در تصمیم‌گیری‌ها وچینش کابینه خود اولویت‌بندی کند ومنابع و مصالح مردم را در نظر بگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز بیان‌کرد: رئیس‌جمهور آینده از ورود به مسائل حزبی و جنایی پرهیز کند که قطعا اگر رئیس‌جمهوری بتواند با مردم به‌صورت صادقانه و صمیمانه و به دور از تبعیض ارتباط برقرار کند می‌تواند رئیس‌جمهور موفق باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری موفق بوده است که توانسته مردمی بودن را در تصمیمات و ملاحظات خود در نظر بگیرد و لذا ما شاهد هستیم که برای رئیس‌جمهور مردمی تعبیری را به‌ کار می‌برند به‌عنوان خادم جمهور این ویژگی را ما در شخص رئیس‌جمهور شهید رئیسی شاهد بودیم.

عربی با تصریح اینکه مسئله‌ای که در شخص این شهید نمود پیدا کرد مسئله مردمی بودن شهید رئیسی بود، ادامه داد: مردم به‌جای رئیس‌جمهور خادم جمهور می‌خواهند و آن کسی که بتواند خدمت‌گذار‌تر و مردمی باشد قطعا می‌تواند موفق‌تر باشد همچنین ادامه راه شهید جمهور مسیر اخلاص و صمیمت و صداقتی که با مردم داشت می‌گذرد و اگر غیر از این باشد قطعا هر کسی بخواهد در این جایگاه تکیه بزند تلاش‌هایشان به شکست منجر خواهد شد و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید صداقت و خلوص نیت داشته باشد همچنین اگر این ویژگی در کنار ویژگی‌های دیگر قرار بگیرد قطعا این زنجیره کار آمدی و موفق بودن یک رئس جمهور تکمیل خواهد شد و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: اگر دقت بر صحبت‌های مقام معظم رهبری داشته باشیم ایشان فرموند قبل از انتخاب اصلح، نقش حضور و مشارکت مردم مهم و موثر است.

وی افزود:قطعا چشم جهانیان به‌ ویژه دشمنان به حضورمردم در انتخابات دوخته شده است چرا که دشمن پیوسته سعی کرده دوگانگی به وجود آورد و در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از‌جمله در رسانه‌ها انجام داده است و قطعا حضور پرشور و چشمگیر مردم مکر و حیله دشمن را خنثی خواهد کرد و حضور مردم می‌تواند یکی از ارکان قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ایران باشد.

انتهای خبر/ 

نظر شما