شناسهٔ خبر: 67255857 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴ | یاران رونالدو جام را با پیروزی آغاز کردند

پرتغال در یک بازی سخت جمهوری چک را با نتیجه دو بر یک شکست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک ورزشی»، آخرین بازی دور اول مرحله گروهی را امشب، پرتغال برابر جمهوری چک در ورزشگاه لایپزیگ برگزار شد. پرتغال را یکی از مدعیان قهرمانی دانسته‌اند اما صعود از گروه F که ترکیه و گرجستان نیز در آن حضور دارند، برای حریف دستاورد قابل توجهی محسوب می‌شود.

پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد و سه بار هم تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها پیش رفته اما در جام ملت‌های اروپای قبلی به جمع هشت تیم هم نرسید. این تیم تا یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ هم رفت و بعد سکان هدایتشان به دست روبرتو مارتینس سپرده شد و زیر نظر این مربی اسپانیایی نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود.

جمهوری چک هم در آخرین دیدار تدارکاتی خود ۲۱ خرداد ۲ بر یک مقدونیه شمالی را برده. تیم ایوان هاسک پنج بازی آخرش از جمله دیدار پایانی مرحله مقدماتی مقابل مولداوی را برده است. جمهوری چک در یورو ۱۹۹۶ نایب قهرمان شد و در یورو ۲۰۰۴ تا نیمه‌نهایی پیش رفت ضمن اینکه در دو تا از سه تورنمنت اخیر از جمله یوروی قبلی تا یک‌چهارم نهایی بالا رفته است.

در دقیقه ۶۲ در میان بهت بازیکنان و تماشگران پرتغال، لوکاس پروود از جمهوری چک گل اول بازی را به ثمر می‌رساند. در معدود حملاتی که چکی‌ها روی دروازه پرتغال داشتند توپ به پروود می‌رسد و این بازیکن هم با یک شوت سر ضرب و بسیار زیبا دروازه پرتغال را باز می‌کند.

پس از آن خیلی زود و در دقیقه ۶۹ پرتغال به بازی برمی‌گردد. سلسائوی اروپا با گل به خودی رابین هراناک که در اثر ناهماهنگی او با گلر چک روی داد، بازی را به تساوی می‌کشد.

در دقیقه ۲+۹۰ کامبک تکمیل می‌شود. چیکو کونسیسائو در دقیقه ۹۲ پرتغال را به یک پیروزی دراماتیک در جام می‌رساند.

همچنین در دقیقه ۸۶، پس از اینکه ضربه سر کریستیانو رونالدو به تیرک دروازه برخورد کرد، ژوتا در موقعیتی قرار گرفت که با ضربه سر خود دروازه چک را باز کند و این کار را هم انجام داد که پس از بازبینی مشخص شد کریستیانو در موقعیت آفساید بوده است.

نظر شما