شناسهٔ خبر: 67255681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته خبری شامگاه ۲۹ خرداد ایسنا

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

اکرم احقاقی

دو پاسخ به اظهارات برجامی ظریف، سفر مرد آهنین به سرزمین مرد موشکی، واکنش صدا و سیما به درخواست رییس دولت اعتدال و دستور دادستان کل کشور برای پی‌گیری علت یک آتش سوزی از مهم‌ترین اخبار ایسنا در شامگاه ۲۹خرداد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شامگاه سه شنبه (۲۹خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های گوناگون پرداختند که در ادامه مهم‌ترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

پاسخ دو نامزد انتخابات به اظهارات ظریف

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

سیاسی- در پی اظهارات  ظهر روز سه شنبه ( ۲۹ ) خردادماه محمد جواد ظریف در برنامه «میزگرد سیاسی »چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،دو نامزد این انتخابات به سخنان وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان دادند .

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر روز سه شنبه - در جمع مردم شهریار اظهار کرد: همان کشوری که می گفت فشار حداکثری بر ایران، مقام رسمی اش اعلام کرد که این راهبرد فشار حداکثری، شکست فاحش خورد. این موفقیت ملتی است که خودش را باور دارد.

جلیلی افزود: جالب است امروز شنیدم یک نفر بیان کرده که این موفقیت ما نبوده است؛ خود آمریکا می گوید راهبرد ما شکست خورده بعد امروز یکی گفته است خود بایدن نخواسته این کار ممانعت از فروش نفت ایران را بکند؛ عجب!

نامزد انتخابات ریاست  جمهوری ادامه داد: خود بایدن نخواسته است؟ اولا اگر خود بایدن نمی خواسته، پس چرا در آن ۹ ماهی که شما در کار بودید، این کار (فروش نفت) را نکردید؟ این را جواب بدهید. ثانیا خود بایدن اذعان کرده که نه تنها یکی از تحریم های ترامپ را کم نکرد بلکه در همین مدت ده ها تحریم دیگر افزوده است.

 به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد اظهارات ظریف که یکی از موانع احیای برجام  را قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران دانسته بود طی سخنانی در  دومین گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد : گفته اند که قانون راهبردی مانع این کار شده که حرف درستی نیست؛ گفته شد که باید اقدامات را بر اساس سیاست های کلان انجام دهیم سوالم این است که مگر رهبر انقلاب یک سال قبل نفرمود که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و تکلیف را روشن کرد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؛ اگر معتقدیم پس چرا می گویید قانون اقدام راهبردی مانع توافق شد؟ پس تبعیت شما کجاست و کجا تابع سیاست ها بودید.
وی گفت: بنده عضو شورای عالی امنیت ملی بودم، این شورا مجلس را مکلف کرد که مجلس درباره خروج از برجام قانون گذاری کند. این قانون تصویب و ابلاغ شد حالا باید بگویید این قانون مانع بوده است؟ همانطور که حضرت آقا فرمود این قانون دست مذاکره کننده را پر کرد.

ایران به دنبال گسترش جنگ نیست

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

جهان -آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه عنوان کرد که گمان نمی‌کند ایران، لبنان و حزب‌الله به دنبال گسترش جنگ غزه به جنگی منطقه‌ای باشد.

 بلینکن در  کنفرانسی خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن گفت: فکر نمی‌کنم که هیچ یک از مداخله‌کنندگان احتمالی به دنبال گسترش جنگ یا درگیری باشند. به گمانم اسرائیل هم به دنبال این نیست. حزب‌الله نیز چنین چیزی نمی‌خواهد. لبنان که قطعا خواهان این نیست چراکه بیش از همه آسیب می‌بیند. به گمانم ایران نیز این را نمی‌خواهد

سفر پوتین به کره‌شمالی بعد از ۲۴ سال

جهان -«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی یک سفر رسمی  شامگاه سه شنبه  وارد کره شمالی شد و در فرودگاه از سوی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مورد استقبال قرار گرفت.

پوتین قرار است در جریان این سفر  دیداری غیرعلنی با رهبر کره شمالی داشته باشد.

این نخستین سفر ولادیمیر پوتین به کره شمالی در ۲۴ سال گذشته است.

دستور دادستان کل کشور برای بررسی علت حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

 اجتماعی -در پی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت که در ساعت ۱:۱۵ بامداد روز سه شنبه مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ رخ داد، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان دستور بررسی علت حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت و رسیدگی ویژه به پرونده و همچنین برخورد قاطع با عامل یا عاملان این حادثه که قصور و سهل‌انگاری داشته‌اند را صادر کرد.

پیروزی ترکیه با درخشش ستاره رئالی ها

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

ورزشی - تیم ملی فوتبال ترکیه رقابت های یورو ۲۰۲۴ را با پیروزی آغاز کرد و در دیدار برابر گرجستان با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کرد.

گل برتری تیم ترکیه در این مسابقه توسط «آردا گولر» بازیکن جوان این تیم که در حال حاضر در رئال مادرید بازی می کند ، زده شد .

نخستین جلسه هیات عالی بانک مرکزی تشکیل شد

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

 اقتصادی - در راستای اجرای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ماه جاری، نخستین جلسه هیات عالی که جایگزین شورای پول و اعتبار شده است، عصر روز سه شنبه ۲۹ خردادماه  به ریاست محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی و با حضور اعضای این هیات در ساختمان میرداماد تشکیل شد.

واکنش به درخواست حسن روحانی

دو پاسخ به ظریف/ سفر «مردآهنین»/ واکنش به درخواست روحانی

فرهنگی - هنری :کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور سابق اعلام کرد: در شکایت از برنامه‌های تبلیغاتی صدا و سیما باید مصداق عنوان مجرمانه ذکر شود.

این کمیسیون در پاسخ به درخواست رئیس دفتر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق از صدا و سیما برای در نظر گرفتن فرصت پاسخگویی به آنچه "ادعاهای مطرح شده علیه دولت ایشان" خوانده شده یادآور شده است: سازمان صدا و سیما تنها بر اساس بررسی ادعاها و پذیرش آنها و نظر این کمیسیون اقدام خواهد کرد."

کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در اطلاعیه خود تاکید کرده است "هرگونه شکایتی از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما در انتخابات ریاست جمهوری باید حاوی نام و زمان دقیق پخش برنامه و ذکر دقیق بخشی از برنامه که مصداق عنوان مجرمانه طبق قانون انتخابات است، باشد.

 انتهای پیام

نظر شما