شناسهٔ خبر: 67255664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بازرس کل مازندران خبر داد؛

تشکیل ۱۲۸ پرونده تخلف برای مدیران و کارکنان در مازندران

بازرس کل مازندران از تشکیل ۱۲۸ مورد پرونده تخلفاتی و کیفری مدیران و کارکنان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران، علی گرمه ای پیش ازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد خاطره شهدای خدمت و شهدای استان مازندران سازمان بازرسی با عنوان بالاترین دستگاه نظارتی و حاکمیتی است، افزود: اهمیت و جایگاه این سازمان تا آن حد بالاست که یک اصل از قانون اساسی به آن اختصاص داده شده است.

وی نظارت بر حسن اجرای کار را از جمله وظایف سازمان بازرسی بیان کرد و گفت: بر اساس همین اختیارات قانونی سه نوع بازرسی پیش بینی شده است.

وی گفت: ساختار بازرسی بر اساس تخصص و نیازهایی که طراحی، تعیین شده است و در بازرسی مازندران ۶ گروه اقتصادی و زیربنایی بازرسی فعالیت می‌کنند.

گرمه ای با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در مازندران گفت: در این حادثه از مسئولان خواسته شد تا ابعاد وقوع سیل در استان بررسی شود.

وی‌گفت: بازرسی مازندران در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ پرونده موردی، ۳۶ پرونده برنامه‌ای و یک برنامه فوق العاده داشت و در سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌های موردی به ۱۷۳ مورد، برنامه‌ای ۴۴ و فوق العاده نیز یک مورد بوده است.

بازرس کل مازندران یادآور شد: همچنین در سال گذشته تعداد پرونده‌های موردی به ۳۳۵ مورد، پرونده‌های برنامه‌ای به ۴۷ و فوق العاده یک مورد رسید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد گزارش‌های کیفری ۸۵ مورد بود که این میزان در سال قبل کمتر شده است.

بازرس کل مازندران ادامه داد: بیش از هزار و ۶۲ میلیارد تومان مطالبات مالیاتی پیگیری کردیم و ۷۶۳ نفر با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تسهیلات ازدواج فرزندآوری دریافت کردند.

وی جلوگیری از الحاق به بافت و تخریب اراضی کشاورزی در روستای ولی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری به مساحت ۲۷ هکتار، قطع مستمری غیرقانونی ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از سامانه اداره بهزیستی، تثبیت مالکیت ۳۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان کلاردشت و جلوگیری از خروج ۲۲۱ هکتار از اراضی حاصلخیزکشاورزی از چرخه از جمله اقدامات است.

نظر شما