شناسهٔ خبر: 67255653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و نهم خرداد؛

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ونهم خرداد به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان،دلیل فوت ۱۱ زائر ایرانی،افزایش۱۲درصدی اهدای خون،تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، فراخوان مشمولان اعزامی،ثبت‌نام سرویس مدارس درسامانه سپند،شیوع تب دنگی،توجه دولت شهیدجمهور به مددجویان،پیگیری علل آتش‌سوزی بیمارستان قائم،ضرورت توسعه اشتغال برای زندانیان و بررسی عملکرد دولت سیزدهم درحوزه سلامت پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در سالجاری / خون‌فروشی صحت ندارد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه اهدای خون در سالجاری ۱۲ درصد افزایش دارد، گفت: موضوع خون فروشی به کشورهای عربی صحت ندارد.

مصطفی جمالی در یک گفت و گویی افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی کشورها اجازه واردات یا صادرات خون را ندارند، چرا که کشورها دارای بیماری‌های مختص به خود هستند و اگر یک خون وارد یک کشور شود در صورت داشتن بیماری می‌تواند سبب مشکلات فراوان شود.

وی تاکید کرد: سه میلیون و ۹۰۰ هزار فرآورده خونی در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر نیاز شبکه درمان به خون را به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگو هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت

رئیس قوه قضاییه با صدور دستور، به بررسی علل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی این حادثه تاکید کرد.

به گزارش از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان تهران تعیین شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در راستای ماده ۳۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید جوانب احتیاط را به‌گونه‌ای در رفتار و گفتار خود رعایت کنند که با طرح مسائل غیرمرتبط، اتهام‌زنی و تخریب دیگران، زمینه سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان فراهم نشود.

علی القاصی مهر با یادآوری تاکیدهای رییس قوه قضاییه خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم مبنی بر «قانون‌مداری» و «رعایت اخلاق» افزود: در وهله اول، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شخصا باید جوانب اخلاق را رعایت کرده و ملزم به رعایت قانون باشند تا هواداران آن‌ها نیز به تاسی از آنها این دو اصل بنیادین و اساسی یعنی قانون‌مداری و رعایت اخلاق را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیر ماه سال ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال ۱۴۰۳دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، در این اطلاعیه آمده است: این دسته از مشمولان باید روز شنبه دوم تیر ماه سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

توجه دولت شهید جمهور به مددجویان/معافیت قبوض آب، برق و گاز به شرط رعایت الگوی مصرف

همت دولت سیزدهم و تلاش‌های رئیس جمهور باعث شد تا قبوض آب و برق و گاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سقف الگوی مصرف رایگان شود و با این برنامه، سال گذشته ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت این هزینه‌ها معاف شدند.

ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم توجه خاصی به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) داشت و همواره در سفرهای استانی با این افراد از نزدیک دیدار و گفت و گو و ازآنها دلجویی می‌کرد و بر رسیدگی به رفع نیازهای آنها تاکید داشت.

تلاش برای خودکفایی و توانمندشدن مددجویان کمیته امداد از جمله موضوعاتی بود که با شکل گیری این دولت در دستور کار قرار گرفت و در این راستا تسهیلات اشتغالزایی برای این افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شد و اقدامات موثری هم صورت گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

ثبت‌نام سرویس مدارس در سامانه سپند تا ۱۵ تیر تمدید شد

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: زمان ثبت نام والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد.

مرتضی ضامنی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیات وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

وی افزود: بنا بر درخواست شهرداری‌ها و همچنین والدینی که نسبت به تغییر و جابجایی مدارس دانش آموزان موفق به ثبت نام در سامانه سپند نشده اند، زمان ثبت درخواست برای سرویس مدارس تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سرخوشیِ اعتیادآور؛ آیا می‌دانید «گُل» بیماری‌های ژنتیکی روان را فعال می‌کند

گل، ماده‌ای است که به گفته جوانان امروزی اعتیادآور نیست و سرخوشی می‌آورد؛ تو را به دنیایی می‌برد که لبخند روی لبانت می‌نشاند، غافل از اینکه همین گُل باعث بستری شدن تعدادی از جوانان در مراکز نگهداری شده و عده‌ای دیگر از جمله دانشجویان پزشکی آنقدر مصرف دارند که روی حافظه‌شان تاثیر گذاشته و بیماری‌های ژنتیکی روانِ برخی دیگر را فعال کرده است.

اخبار مربوط به مصرف گل در جامعه به مرز نگران‌کننده‌ای رسیده است، حالا دیگر گل را فقط جوانان نمی‌شناسند، بلکه متاسفانه مصرف آن به سنین پایین‌تر و نوجوانان هم رسیده است چنانکه بر اساس آخرین آمار کشور مصرف گل در نوجوانان کشور ۶۶ صدم درصد است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

ساماندهی مدارس کانکسی از مهر/۱۵ هزار سرویس بهداشتی در دست تعمیر است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر ساماندهی مدارس کانکسی از مهر، گفت: ۱۵ هزار سرویس بهداشتی مدارس نیز در طرح شهید عجمیان در دست بهسازی و تعمیر جزئی است که با تامین منابع انجام می‌شود.

حمیدرضا خان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی و کانکسی اظهار کرد: عزم خود را جمع کرده که مدارس کانکسی را با برنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین و هدفگذاری صورت گرفته در مهر امسال ساماندهی کنیم.

وی افزود: اکنون منابع این کار تامین شده و اراده بر این است که ساماندهی این مدارس با قدرت پیش رود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

معاملات رمز ارزها مورد حمایت قانون نیست

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان تهران با انتشار پیامک سراسری نسبت به بازی همستر کامبت هشدار داد و اعلام کرد: معاملات رمز ارزها مورد حمایت قانون نیست.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان تهران که به صورت سراسری امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «پروژه همستر کامبت، یک بازی جهت عرضه اولیه رمز ارزها است. آیا می‌دانید معاملات رمز ارزها مورد حمایت قانون نیست.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان


کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها/ صبر شهید رئیسی بی‌شمار بود

معاون اول قوه قضاییه گفت: در سال ۱۴۰۲ ضمن افزایش پرونده ها، ۱۰ درصد میانگین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و ۳۰ درصد میانگین متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم تجدید نظر کاهش یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست خبری در آستانه گرامیداشت هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهدای انقلاب و قوه قضاییه و به خصوص آیت الله شهید بهشتی و شهدای حادثه هفتم تیر سال ۶۰ و تمامی شهدای مسیر تحقق عدالت، افزود: بر خود وظیفه می‌دانم در ابتدای این نشست، یاد و خاطره‌شهید آیت الله رییسی و همراهان عزیز ایشان را گرامی بدارم.

وی ادامه داد: باید ببینیم آن بزرگان مفاهیم عدالت را چگونه تعریف می‌کردند و چه برنامه‌هایی برای این آرمان داشتند و برای کم کردن فاصله میان وضعیت موجود و مطلوب چه اقداماتی انجام دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

۴۲ هزار زندانی در کشور شاغل هستند/ضرورت توسعه اشتغال صنعت‌محور برای زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به وجود ۴۲ هزار زندانی شاغل در کشور، گفت: رویکرد جدید سازمان زندان‌ها توسعه اشتغال صنعت‌محور است که پایدارترین نوع اشتغال محسوب می‌شود و بیشترین ظرفیت را برای زندانیان دارد.

غلامعلی محمدی در گردهمایی مدیران استانی و ستادی بنیاد تعاون‌ زندانیان اظهار داشت: اکنون ۴۲ هزار زندانی شاغل داریم که در مقیاس زندانیان واجد شرایط کار، عدد مناسبی نیست هرچند با رشد اشتغال مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: برای رشد جهشی اشتغال ناگزیر هستیم به سمت توسعه اشتغال صنعتی‌محور حرکت کنیم تا هم زندانیان بیشتری را به خدمت بگیریم و هم دستمزد بیشتری به زندانیان شاغل بدهیم و در این صورت پایداری اشتغال زندانیان را شاهد خواهیم بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

«ردیابی مالی» و «شناسایی اموال» اولین گام و اقدام در پرونده‌های جرایم اقتصادی است

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین میزان واقعی مطالبات شکات در پرونده‌های رمزارزی گفت: از بدو تشکیل پرونده آنچه دارای اهمیت است، ردیابی مالی و انجام کارشناسی از مبدا و مقصد وجوه است.

علی القاصی مهر، در نشست بررسی پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه رمزارز با تاکید بر این گزاره که «ردیابی مالی» و «شناسایی اموال» اولین گام و اقدام در پرونده‌های جرایم اقتصادی است، گفت: در حوزه پرونده‌های مرتبط با سهام، بورس، شرکت‌ها و املاک مهم‌ترین اقدام که شالوده سایر اقدامات و مراحل رسیدگی محسوب می‌شود، ردیابی مالی و شناسایی اموال است و این موضوع با توجه به جنس پرونده‌های مطروحه در خصوص رمزارز از اهمیت ویژه‌ای در تعیین مجازات و میزان رد مال برخوردار است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

قصور احتمالی حادثه بیمارستان رشت به مراجع قضایی اعلام می‌شود/ شیوع تب دنگی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پی فوت ۹ بیمار در بیمارستان قائم رشت گفت: قصور احتمالی در این حادثه به مراجع قضایی اعلام میشود .

بهرام عین اللهی در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، درگذشت تعدادی از مردم در حادثه بیمارستان خصوصی قائم رشت را تسلیت گفت و اظهار داشت: این بیمارستان در سال ۹۴ ساخته شد و مجوز ۱۵۰ تخت داشت.

وی افزود: در این حادثه ۱۴۲ بیمار حضور داشتند که به علت اتصالی در مجاورت بخش مراقبت های ویژه (ای سی یو) بوده که تاکنون ۹ نفر از بیماران فوت کرده اند و ۹۵ بیمار نیز در بیمارستان های دیگر پذیرش شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

میراث دولت سیزدهم؛ از افزایش ظرفیت تا عدالت ‌درمانی

بررسی دستاوردها و عملکرد دولت سیزدهم درحوزه سلامت ازجمله افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی تا زدودن محرومیت و دسترسی عادلانه به پزشک در مناطق محروم و کم‌برخوردار، بعد از اعلام کاندیداهای نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،به سوژه داغ در فضای عمومی تبدیل شده؛ دستاوردهایی که استمرار آن می‌تواند ضامن موفقیت دولت چهاردهم در عرصه بهداشت و درمان باشد.

درگذشت شهادت‌گونه سیدابراهیم رئیسی هفتمین رئیس جمهور ایران، در ۳۰ اردیبهشت‌ماه امسال،براثر سقوط بالگرد،کشور را درشوک فرو برد و مسیر ملت را به سمت انتخابات زودهنگام سوق داد. در این میان، بررسی دستاوردها و عملکرد دولت سیزدهم درحوزه سلامت، به‌ویژه بعد از اعلام کاندیداهای نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،به سوژه داغ درفضای عمومی تبدیل شده؛ دستاوردهایی که استمرار آن می‌تواند ضامن موفقیت دولت چهاردهم در عرصه بهداشت و درمان باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه چگونه است؟

در قانون برنامه هفتم توسعه به مواردی در خصوص متناسب سازی یا همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخته شده است، بازنشستگان که چشم امید به افزایش حقوق و پُر برکت شدن سفره‌های خود دارند هر خبری را در این زمینه پیگیری می‌کنند اما سوال‌ها و ابهاماتی مطرح شده که نیازمند پرداختن به آن در جهت تنویر افکار عمومی است.

صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات مطرح شده درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و برنامه هفتم توسعه و در پی سوالات و ابهاماتی که به تازگی در فضای مجازی و رسانه ای کشور پیرامون اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و موانع اجرای برنامه هفتم پیشرفت (برنامه هفتم توسعه سابق) مطرح شده است به مواردی جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

دلیل فوت ۱۱ زائر ایرانی در تمتع امسال اعلام شد

معاون حج سازمان حج و زیارت هلال احمر، گرمازدکی و بیماری قلبی وعروقی را دلیل فوت حاجیان ایرانی در حج تمتع امسال اعلام کرد.

طاهر درودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۱۱ زائر ایرانی در حج تمتع امسال فوت کردند بیشتر این افراد بخصوص در ایام تشریق به دلیل کهولت سن و گرمازدگی فوت کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی بازنشستگان تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند تا ۱۵ تیرماه سال‌جاری، اسناد هزینه‌های درمانی خود مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت ماه را به شعب و نمایندگان منتخب اعلام شده از سوی شرکت بیمه ملت ارائه دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر بازنشستگان، مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ ماه که پیشتر تا ۳۱ خردادماه اعلام شده بود، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

این صندوق از همه بازنشستگان خواست با استفاده از فرصت تعیین شده، نسبت به ارائه اسناد هزینه‌های درمانی خود به شعب و نمایندگان منتخب اعلام شده از سوی شرکت بیمه ملت اقدام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

دلایل بروز آتش سوزی در بیمارستان رشت اطلاع رسانی می‌شود

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که ابعاد و دلایل بروز حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت در حال بررسی است، گفت:دلایل بروز اطلاع رسانی می‌شود.

حسین ظفری با اشاره به آخرین جزئیات از حریق در بیمارستان قائم رشت، اظهار کرد: در بامداد روز ۲۹ خرداد سال ۱۴۰۳، بیمارستان قائم شهرستان رشت دچار حریق شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، نیروهای امدادرسان از دستگاه‌های مسئول و متولی از جمله آتش نشانی، اورژانس و همچنین هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در محل حاضر و مستقر شدند.

وی افزود: بلافاصله در اولین اقدام نسبت به تخلیه امن و ایمن بیمارستان اقدامات لازم انجام شد و با ۲۰ دستگاه آمبولانس، بیمارانی که نیاز به انتقال به سایر بیمارستان‌ها داشتند به سرعت نسبت به انتقال این بیماران به بیمارستان‌های مراکز درمانی شهرستان‌های اطراف اقدامات لازم صورت گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی/متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما