شناسهٔ خبر: 67255330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وعده بلینکن به نتانیاهو مبنی رفع محدودیت‌های ارسال تسلیحات به تل‌آویو

آریا فشتمی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به او اطمینان داده است که دولت بایدن در حال کار بر روی رفع محدودیت‌های ارسال تسلیحات به تل‌آویو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نتانیاهو با افشای مکالمات سطح بالا گفت که وقتی هفته گذشته با بلینکن ملاقات کرده به او گفت که متوقف شدن ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به این رژیم «غیرقابل تصور» است.

نتانیاهو با تاکید بر اینکه این رژیم برای بقای خود در حال جنگ با ایران و دیگر دشمنان افزود که بلینکن به او اطمینان داده است که دولت «شبانه‌روز» در حال کار برای رفع موانع ارسال تسلیحات است.

دولت بایدن در ماه مه ارسال بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی و ۵۰۰ پوندی را به دلیل آنچه که «نگرانی از تاثیر آن‌ها در مناطق پرجمعیت» خوانده شد، متوقف کرد اما رژیم صهیونیستی هنوز قرار است میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی دریافت کند.

بایدن در آوریل به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر نیروهای این رژیم تهاجم بزرگی به رفح، شهری پر از پناهندگان در جنوب غزه، انجام دهند، ایالات متحده ارسال تسلیحات به آن را متوقف خواهد کرد.

نیروهای صهیونیستی نیز تنها چند روز بعد حمله‌ای به رفح آغاز و ادعا کردند که هدف آن‌ها از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما