شناسهٔ خبر: 67255193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلیلی:

آقایان حل مشکلات کشور را در توافق با کدخدا می‌دانستند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با قدرت مسیر انقلاب را ادامه می‌دهیم، گفت: ما می‌توانیم با انتخاب خود، مسیر انقلاب را استمرار ببخشیم.

صاحب‌خبر -

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز در دیدار با مردم البرز برای جهش ایران در محل مصلای امام خمینی کرج (ره) با اشاره به اینکه توفیق این را پیدا کردم تا در این شهر بار دیگر حضور پیدا کنم و خاطرات این مصلا در زمانی که ساکن کرج بوده‌ام و توفیق حضور در نماز جمعه را داشتم در خاطراتم مانده است، اظهار داشت: ما می‌توانیم با انتخاب خود با انتخابی که در انقلاب اسلامی داشتیم قوت و استمرار بخشیده و راه بزرگی را که امام بزرگوار و شهدا و مقام معظم رهبری تا این زمان راهنمایی کردند با سرعت و با قدرت در خور انقلاب اسلامی و در شان مردم ایران ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه اگر ما امروز در ارتباط با موقعیت تاریخی صحبت می‌کنیم این شعار نیست و حاصل سال‌ها بررسی نسبت به روند‌های جهانی، منطقه‌ای و نسبت به ظرفیت‌های داخلی کشور است، ا‌فزود: ما می‌دانیم امروز در کشور برخی مشکلات و ضعف‌ها و بر‌خی از آسیب‌ها وجود دارد، اما سوال اصلی این است که با چه رویکردی باید ضعف‌ها برطرف شود. 

جلیلی با بیان اینکه ملتی می‌تواند بر ضعف‌ها پیروز شود که قدرت خود را باور کند و آرمان‌ها و اهداف خود را تعیین کند، تصریح کرد: امروز حداقل دو نگاه می‌توان نسبت به ادامه کشور داشت، یکی اینکه در این چند سال پیش رو تلاشی انجام دهیم تا ضعف‌ها و مشکلات را تا حدی بر‌طرف کنیم که این یک نگاه حداقلی بوده و در نگاه انقلاب اسلامی کافی نبوده است. 

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز کشور و ملت ما فرصت‌هایی را برای ما تعریف کرده است که در نگاه اول یک جهان فرصت است، ادامه داد: امروز به لحاظ علمی و فناوری و یک نیروی متعهد و انقلابی جوان و تحصیل کرده و با ایمان و با آرمان امروز در برابر ما‌ست؛ تمام این حرف‌ها شعار نبوده و یک واقعیت است که امروز جهانی از فرصت‌ها در برابر ما قرار دارد. لازمه‌ی یک جهان فرصت این نیست که فقط بگوییم که در چند سال گذشته چند مسئله و مشکل کشور حل شود کافی است نه اگر واقعا یک جهان فرصت را ملت ما در برابر خود دارد امروز زمانی است که جهان فرصت به یک ایران جهش تبدیل شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: برخی بر این باورند که در جهانی هستیم که عده‌ای با قدرت زیاد وجود داند که آنها با مناسبت‌هایی که در نظر گرفته‌اند و ما حداکثر در این جهان باید سعی کنیم چندتا از مشکلات خود را حل کنیم. یازده سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در مناظرات ۲ نگاه بود که یکی از این نگاه‌ها می‌گفت ما مشکلاتی را داریم شما به ما رای بدهید و ما می‌رویم و با کدخدای دنیا توافق می‌کنیم و مشکلات کشور حل می‌شود.

وی اضافه کرد: نتیجه این صحبت‌ها این شد که با توافقات انجام شده ۱۵ بار در اسناد خود گفتند ایران به تعهدات خود عمل کرد است، اما نتیجه آن این شد که همه ابزار قدرت و توانمندی‌ها طی سال‌های ملت ما به دست آورده بودند و یک طرفه از توافق خارج شدند و تحریم‌هایی که ۸۰۰ مورد بود ۸۰۰ مورد دیگر به آن اضافه شد. تمام کسانی که می‌گفتند این توافقات درست است، چرخ‌های سانتریفیوژ که خاموش شد هیچ دلار ۳ هزار تومانی ۳۰ هزار تومان شد.

جلیلی با بیان اینکه در سال ۹۷ به صراحت بیان کردند که در ازای همه توافقات و اجرای آنها راهبرد فشار حداکثری علیه ملت ایران دنبال شد، گفت: به گونه‌ای که نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری حق ندارد حتی یک بشکه نفت از ایران بخرد، اما با انتخاب شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریل گذر کشور عوض شد.

وی با بیان اینکه ملت ما از حقوق خود دفاع خواهد کرد و مسیر پیشرفت خود را با قدرت ادامه می‌دهد، گفت: شهید رئیسی با درایت خود کاری کرد که آمریکایی که می‌گفت ایران حق ندارد حتی یک بشکه نفت بفروشد از وزیر خارجه خود در سنا آمریکا سوال می‌کنند که قرار بود ایران یک بشکه نفت نفروشد، اما در حال حاضر ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد که این رویکرد شهید جمهور است که مسیر پیشرفت کشور را معطل برخی نگاه‌ها و گفته‌ها نمی‌کند.

جلیلی با بیان اینکه کسی که خود و توانمندی‌های ملتش را باور ندارد و طرف مقابل به صراحت به شکستش اعتراف می‌کند و مقام رسمی امریکا بیان کرده که راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورد و وزیر خارجی آمریکا اعلام می‌کند ما نمی‌توانیم در برابر ایران مقاومت کنیم و امروز ایران توانسته ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد، گفت:، اما برخی در داخل اعلام می‌کنند آمریکا نخواسته و این انتخاب تعیین کننده است و نباید در این انتخابات زیر فشار‌ها قرار گیریم و نادرست انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه مسیری که ملت ایران در سال ۱۴۰۰ کرد ریلی قطار سازندگی و موفقیت را با سرعت به راه انداخت، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ نتیجه نگاه کسانی که می‌گفتند چرخ اقتصاد باید بچرخد طبق آمار خودشان در امان زمان رشد اقتصاد کشور منفی یا صفر بود. ما نباید زمان را از دست بدهیم، ما وقت تلف کردن زمان را نداریم و امروز دولتی می‌خواهیم که از روزی که انتخاب می‌شود فرصت‌ها را شناخته باشد؛ امروز ما به دولتی نیازمندیم که مباحث را خوب شناخته باشد و هدفگذاری و برنامه‌ریزی کرده باشد تا از فردای انتخابات مسیر پیشرفت و جهش کشور را کلید بزند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تجربه دفاع مقدس نشان داد هر فردی با استعداد خود توانست نسبت خود را با جبهه تعریف کند و نقش آفرینی کند؛ عرصه زمانی که باز شود استعداد‌ها شکوفا شده و هرکسی می‌تواند یک نقش پر عظمت ایفا کند و موفقیت‌ها شل می‌گیرد.

جلیلی در تکمیل سخنان خود گفت: اگر در عرصه‌های مختلف دولت نقش آفرینی وجود داشته باشد که بستر را فراهم سازد تا هر فرد ایرانی استعداد خود را شکوفا کند کشور در ریل موفقیت و پیشرفت قرار می‌گیرد. ما زمان آن را نداریم تا فرصت‌ها را از بین ببریم؛ مطالعه نشان می‌دهد در صد سال گذشته هرگاه یک فرصت تاریخی در سطح جهان پیش می‌آید به دلیل حاکمان فاسد قاجار و پهلوی ما دچار غفلت بوده ایم ودر بزنگاه حضور تاریخی نداشتیم، اما امروز ما در موقعیتی هستیم که به مدد جوانان خود در نقاط فناوری، تاریخی و پیشرفت‌های بزرگ حضور داریم.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران قدرت خود را در عرصه‌های مختلف به رخ می‌کشد، افزود: امروز دشمن در صنایع دفاعی به ایران غبطه می‌خورد؛ دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا چنین ملتی نتواند امنیت داشته باشد تا امنیت کشور به خطر بیفتد. مردان پوشالی غرب می‌فهمند که یک هم آورد جدی شکل خواهد گرفت؛ امروز یادگار شهید رئیسی را باید با قدرت ادامه دهیم و نه تنها مشکلات و ضعف‌ها را باید با نقاط کشور حل کنیم بلکه پیشرفتی را در تراز ملت ایران داشته باشیم که این خود یک انتخاب است. امروز ما باور داریم در دولت چهاردهم که همزمان با شروع کار مجلس جدید و همبستگی ملی یک فرصتی را فراهم کرده که با قدرت این مسیر را طی خواهیم کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه استان البرز یک مجموعه‌ای از فرصت‌های بزرگ بوده است، گفت: برای فرصت‌های استان البرز باید ماموریت تعریف شود تا مشخص شود چه میزان از اولویت‌های کشور می‌تواند در این استان محقق شود؛ جوانان ما در البرز باید در عرصه‌های مختلف به دنبال کار نباشد و با برنامه‌ریزی درست با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مختلف بتواند سکویی برای آنها باشد.

نظر شما