شناسهٔ خبر: 67255191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پزشک فلسطینی در بازداشت به شهادت رسید

باشگاه خبرنگاران

پزشک برجسته فلسطینی ۶ ماه پس از دستگیری توسط اشغالگران، در یک مرکز بازجویی وابسته به شاباک به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دکتر «ایاد رنتیسی» ۵۳ ساله رئیس بیمارستان زنان در مجتمع پزشکی «کمال عدوان» در شمال غزه بود که ماه نوامبر توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

الجزیره به نقل از روزنامه عبری هاآرتص می‌گوید این پزشک برجسته در زندان «شیکما» که یک مرکز بازجویی متعلق به شاباک در جنوب اسرائیل است، به شهادت رسیده است.

به گزارش این روزنامه، شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) مدعی شده این پزشک را به ظن مخفی کردن اسرای صهیونیست دستگیر کرده است.

رسانه‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی به عمد ده‌ها دانشمند، نخبه، محقق و شخصیت دانشگاهی فلسطینی را هدف قرار داده و ترور می‌کند. به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی و سازمان‌های حقوق بشر، برای چندین دهه، اشغالگران به طور سیستماتیک در تلاش برای ایجاد شرایط غیرقابل سکونت در نوار غزه بوده اند. هدف قرار دادن و کشتن عمدی دانشگاهیان، دانشمندان و محققانی که حرفه شان زندگی در غزه را بهبود می‌بخشد، یکی از روش‌هایی است که اشغالگران برای تحقیر زندگی در غزه از آن استفاده می‌کنند. تلفات بی اندازه بیش از یکصد نفر از علما و دانشگاهیان و نیز تخریب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، تأثیرات طولانی مدتی بر مردم فلسطین خواهد داشت.

سوابق تاریخی نشان می‌دهد که حمله کنونی اسرائیل به مؤسسات آموزشی و فرهنگی فلسطین و ترور علما و دانشمندان در تلافی حمله مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر نیست. بلکه اقدام پیشگیرانه از پیشرفت فلسطین پس از اجرای راه حل دو کشوری است.

نظر شما