شناسهٔ خبر: 67255124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌برداری از ۷۸ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در دولت سیزدهم، ۷۸ طرح حوزه گردشگری و ۱۵ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در استان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گردشگری استان، گفت: در این مدت ۹ پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی، سه پروانه مهمان‌پذیر، سه پروانه هتل، دو اقامتگاه سنتی و و دو مجوز سفره خانه سنتی صادر شده است.

وی از صدور ۱۱ کارت راهنمای گردشگری در استان خبرداد و افزود: در این مدت ۲۲ گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری و شش گواهینامه جدیدی حرفه‌ای گردشگری سلامت هم صادر شده است.

صفری با اشاره به تمدید پروانه بهره‌برداری ۷۸ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در استان، ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم پروانه بهره‌برداری ۱۴۸ واحد اقامتی، بین راهی، بوم‌گردی، تفریحی و سفره خانه سنتی تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی به تشکیل ۲۷۲ پرونده و برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری در بازه زمانی سه‌ساله اشاره و اضافه کرد: در این مدت ۷۴ واحد گردشگری تعلیق و پلمب شده و همچنین ۲۳ پروانه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز تعلیق یا لغو شدند.

صفری گفت: درحال حاضر ۵۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری شش‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درحال ساخت است که با اتمام این  طرح‌ها هزار و ۱۱۰ اتاق و دو هزار و ۳۶۱ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی همچنین از صدور ۲۶۸ فقره موافقت اصولی و ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۱۱۵ نفر در دولت سیزدهم در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۴۴ مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل و همچنین ۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری با ایجاد اشتغال برای ۱۶۷ نفر صادر شده است.

نظر شما