شناسهٔ خبر: 67255113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

30 هزار واحد مسکوني در شهرک پرنيان قم احداث مي‌شود

صاحب‌خبر -
30 هزار واحد مسکوني در شهرک پرنيان قم احداث مي‌شود
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک پرنیان با ظرفیت 30 هزار زمین مسکونی در چهار فاز طراحی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و آماده‌سازی فازهای دوم، سوم و چهارم آن نیز از ابتدای امسال به‌تدریج در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری آریا (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: در شهرک پرنیان ساخت‌های واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی و حیاط‌دار بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی طراحی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این شهرک در محدوده 21 کیلومتری قم و در دشتی مسطح مقابل روستای قله چم و امامزاده عبدالله واقع شده است.
زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: دمای هوا در منطقه شهرک پرنیان همواره چند درجه از هوای شهر قم خنک‌تر است و شبکه‌ها و خطوط اصلی زیربنایی در مجاورت آن توسعه پیدا کرده که تکمیل زیرساخت‌های آن را تسریع می‌کند.
وی ادامه داد: هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری 6 هزار و 500 قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است.
زنجیرانی فراهانی با اشاره به نهایی‌شدن واگذاری انفرادی 500 قطعه زمین، تصریح کرد: متراژ زمین‌های مسکونی سایت پرنیان قم 300 مترمربع است که 80 تا 100 متر از آن بنای ساختمان و بقیه به حیاط و سایر کاربری‌ها اختصاص‌یافته است.
گفتنی است 85 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای 71 هزار نفر در 13 سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.‌

نظر شما