شناسهٔ خبر: 67254990 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

از معضل تمدید قرارداد‌ها تا انتخاب سرمربی

بلاتکلیف مثل پرسپولیس

روزنامه جوان

البته بحث پایان قرارداد ۱۰ نفر از بازیکنان تیم برخلاف جدایی اوسمار اصلاً غیرمنتظره نبود و کمتر کسی بود که نداند دست پرسپولیس در پایان لیگ بیست‌وسوم به همین دلیل در گردو خواهد ماند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: قهرمان رقابت‌های لیگ‌برتر این روز‌ها اوضاع واحوال خوبی ندارد. جدایی غیرمنتظره اوسمار بعد از بالا بردن جام‌قهرمانی از یک طرف و پایان قرارداد حدود ۱۰ بازیکن تیم که به نظر می‌رسد تمایل چندانی هم برای تمدید قرارداد‌های خود ندارند، از طرف دیگر سرخپوشان را در شرایط بغرنجی قرار داده است. 
البته بحث پایان قرارداد ۱۰ نفر از بازیکنان تیم برخلاف جدایی اوسمار اصلاً غیرمنتظره نبود و کمتر کسی بود که نداند دست پرسپولیس در پایان لیگ بیست‌وسوم به همین دلیل در گردو خواهد ماند. با وجود این هر بار رسانه‌ها از لزوم آغاز مذاکرات برای تمدید قرارداد‌ها گفتند و نوشتند، درویش، مدیرعامل سرخپوشان مدعی شد مطرح کردن این بحث‌ها تنها با هدف دور کردن پرسپولیس از قهرمانی است، اما امروز که پرسپولیس با چالش همزمان انتخاب سرمربی جدید و تمدید قرارداد یک‌سوم از نفرات تیم که بسیاری از آن‌ها جزو ستاره‌های فصل گذشته بودند، مواجه شده می‌توان دریافت که پرداختن به وضعیت قرارداد بازیکنان این تیم تلنگر رسانه‌ها به درویش بوده، نه حاشیه‌سازی برای سرخپوشان. تلنگری که اگر مدیرعامل پرسپولیس اندکی به آن توجه داشت امروز کاسه چه کنم، چه کنم به دست نمی‌گرفت که به دنبال سرمربی برای فصل جدید باشد یا جلب رضایت بازیکنان برای ادامه حضور در پرسپولیس، آن‌هم وقتی باشگاه قصدی برای پرداخت آپشن قرارداد‌ها ندارد و تا زمانی که درویش برادری خود را ثابت نکند، بازیکنان حاضر به تمدید مجدد قرارداد‌های خود نخواهند شد. 
تردیدی نیست که آپشن‌های موجود در قرارداد بازیکنان پرسپولیس مثل تمام بازیکنان لیگ غیرمتعارف و نجومی است. با این حال این آپشن‌ها را شخص درویش در قرارداد‌ها گنجانده و امروز ناچار است که به وعده‌های کتبی خود متعهد باشد و پرواضح است که در غیر این صورت بازیکنان اعتمادی برای ادامه همکاری با او نخواهند داشت، خصوصاً که فصل گذشته نیز عدم پایبند بودن مدیریت به وعده‌هایش بود که اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و دست‌آخر هم جدایی گل‌محمدی را باعث شد. 
دانیال اسماعیلی‌فر که با هفت پاس گل در فصل گذشته عنوان آقای پاس‌گلی را از آن خود کرد، مهدی ترابی با شش پاس گل، مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، علی نعمتی، مسعود ریگی، وحید امیری، گولیسانی، فرشاد فرجی و همچنین حنانوف بازیکنانی هستند که قرارداد آن‌ها با پرسپولیس تا پایان لیگ بیست‌وسوم بود. بازیکنانی که اکثر آن‌ها جزو مهره‌های اصلی تیم بودند. با وجود این باشگاه نه فقط هیچ اقدام جدی و مثبتی جهت تمدید قرارداد آن‌ها نکرده که با تصمیمات غیرمنتظره خود در خروجی را به آن‌ها نشان داده است، به‌طوری‌که دانیال اسماعیلی‌فر در پی همین بی‌تفاوتی‌ها با انتشار پستی در صفحه شخصی خود سعی در توضیح غیرمستقیم شرایط موجود دارد. 
دفاع از عنوان قهرمانی، آپشن‌های موجود در قرارداد بازیکنان پرسپولیس را فعال کرده، اما چالش تکراری خالی بودن جیب باشگاه، سرخپوشان را به دردسر انداخته است، درست مانند سال گذشته که درویش چند مرتبه از کسب عنوان قهرمانی بابت پرداخت پاداش‌ها ابراز ناراحتی کرد و همه را شاکی! این‌بار هم باشگاه گویا قصدی برای پرداخت پاداش‌ها ندارد، خصوصاً که با پایان رقابت‌های لیگ و کسب عنوان قهرمانی، دست بازیکنان هم به جایی بند نیست و با ترفندهایی، چون اعتصاب نمی‌توانند مدیریت را تحت فشار قرار دهند و تنها راه باقیمانده برای آن‌ها بررسی پیشنهادات دیگر است و فکر کردن به جدایی از پرسپولیس. تیمی که بعد از پنج دوره قهرمانی، یک فصل به نایب‌قهرمانی بسنده کرد و بعد از آن بار دیگر روی دور قهرمانی افتاد، اما دبل قهرمانی بعد از وقفه یک فصله هم نتوانست شرایط را تغییر دهد و پرسپولیس همچنان با چالش بی‌پولی برای جلب رضایت بازیکنان خود و پرداخت حق و حقوق آن‌ها مواجه است. چالشی که این‌بار می‌تواند پرسپولیس را خالی از ستاره‌ها کند. چالشی که حالا قوانین خلق‌الساعه فدراسیون هم آن را پیچیده‌تر کرده است. قانونی که به باشگاه اجازه عقد قراردادی بالاتر از یک‌سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال را نمی‌دهد و این کار سرخپوشان را برای تمدید قرارداد‌ها دشوارتر از قبل می‌کند.

نظر شما