شناسهٔ خبر: 67254944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۵ هزار اتوبوس نو به ناوگان پایتخت اضافه می‌شود

روزنامه جوان

عقد قرارداد جهت ورود ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار ۲۰ همت با شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد برای ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی از موضوعاتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شده‌است و ان‌شاءالله ظرف امسال و سال آینده، ۵ هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهد شد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اضافه شدن ۵ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان پایتخت خبر داد. 
مهدی علیزاده، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال بود که اتوبوس‌های سطح شهر تهران نوسازی نشده‌بودند و این عدم نوسازی در حوزه حمل‌ونقل موجب گلایه و ناراحتی شهروندان شده‌بود. 
وی افزود: به دلیل عدم نوسازی در ناوگان اتوبوسرانی بیش از یک دهه کولر‌های اتوبوس‌ها نیز در فصل گرما مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و همه این موارد گلایه شهروندان را به‌همراه داشت، اما در این دوره از مدیریت شهری و با تأکید شهردار تهران نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت. 
علیزاده تصریح کرد: عقد قرارداد جهت ورود ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار ۲۰ همت با شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد برای ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی از موضوعاتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شده‌است و ان‌شاءالله ظرف امسال و سال آینده، ۵ هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهد شد. 
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: از ۵ هزار دستگاه اتوبوس اشاره‌شده ۳ هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که از این تعداد نیز ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه توسط شرکت چینی و ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت داخلی ساخته و وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد و استفاده از اتوبوس‌های برقی تأثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا و موضوعات زیست‌محیطی خواهد داشت. 
وی اضافه کرد: نوسازی اتوبوس‌های پایتخت از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در آن مقطع ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد چرخه خدمت‌رسانی شد و تاکنون ۹۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌اند. البته تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای شهر تهران بالغ بر ۷ هزار دستگاه است و ان‌شاءالله فرآیند نوسازی اتوبوس‌ها تا پایان این دوره از مدیریت شهری ادامه خواهد داشت. 
علیزاده افزود: با تأمین اتوبوس‌های جدید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این اتوبوس‌ها در مناطق مختلف پایتخت تقسیم‌بندی‌خواهند شد و این روند می‌تواند مورد استقبال و رضایت شهروندان باشد. 
وی همچنین به تولید اتوبوس توسط کارخانجات اتوبوس اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال خط تولید اتوبوس‌های داخلی نیمه‌فعال یا متوقف شده‌بود، تمهیداتی برای فعال کردن این خطوط صورت گرفته‌است و هم‌اکنون تولیدکنندگان داخلی اتوبوس‌ها را تهیه می‌کنند و به شرکت اتوبوسرانی تحویل می‌دهند.

نظر شما