شناسهٔ خبر: 67254147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار مرکزی تاکید کرد

پیش‌بینی برقراری ۱۰۶۷ صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۱۰۶۷ صندوق رای ثابت و سیار برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری درشهرستانهای این استان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، بهنام نظری عصر امروز _سه شنبه بیست و نهم خرداد_ در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه برای شرکت در انتخابات قابل قبول است.

وی افزود: رأی دادن با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت امکان پذیر نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۱۰۶۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌های این استان پیش‌بینی شده است.

نظری با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار مؤلفه اصلی انتخابات است، تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی با امنیت کامل آماده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت فراجا، سپاه و بسیج برای برقراری امنیت در انتخابات انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری و نماینده افکار عمومی، نقش ویژه‌ای در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات و حضور پررنگ در پای صندوق‌های رأی دارند.

نظری، جهاد تبیین و امیدآفرینی را دو رسالت مهم اصحاب رسانه دانست و افزود: رسانه پایه و اساس یک جامعه است و رسالت آن جهت‌دهی، مراقبت و امید آفرینی است.

وی تصریح کرد: امروز که دشمنان به دنبال تغییر ساختارها و واقعیت هستند، نقش رسانه‌ها در بیان و صیانت از حقیقت بسیار مهم است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: رسانه‌ها با ایجاد بستر و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در خصوص صلاحیت‌های کاندیداها می‌توانند موجب مشارکت مردم در عرصه انتخابات شوند.

نظری ادامه داد: ترغیب به مشارکت پرشور مردم در انتخابات وظیفه اصحاب رسانه است، این قشر در فرصت باقی مانده در انتخابات هشتم تیر وظیفه دارند با تولید محتوای مناسب نقش مؤثر خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تولید محتوا برای ترغیب به حضور حداکثری و امید آفرینی در جامعه گفت: همه تلاش‌ها این است که بستر مناسبی برای انتخابات باشکوه فراهم شود و در این میان نقش رسانه در بهره‌گیری از فضای مجازی در این عرصه بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که رسانه‌های بیگانه کوچک‌ترین مشکل را با بزرگ‌نمایی انعکاس می‌دهند، بنابراین نقش رسانه‌های داخلی در آگاهی بخشی و انتقال درست اخبار در این ایام بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی فرایندی است که رسانه‌ها از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند.

نظری با اشاره به حادثه تلخ بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در مسیر خدمت ادامه داد: مردم ایران اسلامی با حکم رهبر انقلاب با اقتدار نشان دادند که پای آرمان‌های امام و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر اراده مردم است، اظهار کرد: اداره امور کشور متکی بر اراده و آرای مردم صورت می‌گیرد و رسانه‌های استان ظرفیت مهم فرهنگی در پیشبرد مدیریت افکار عمومی در انتخابات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی و شرکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور است و مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه به نوعی تضمین آینده کشور و پشتوانه‌ای مستحکم برای نظام است.

نظری گفت: فردی که متکی به آرای اکثریت ملت باشد با اتکا به این رأی حداکثری می‌تواند با قدرت و صلابت بیشتری به خدمت‌گزاری مردم بپردازد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مشارکت حداکثری، پرداختن به این نکات از سوی رسانه‌ها ضروری است اضافه کرد: تبیین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین و تنها راه گشایش در کشور در همه زمینه‌ها، تبیین نقش مردم در انتخاب شرایط آینده کشور، تبیین تبعات عدم مشارکت مردم در انتخابات، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در عین آرامش و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه انتخابات نشانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی یک جامعه است گفت: رسانه‌ها باید زمینه ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و اطمینان بخشی از انتخابات سالم و ایمن به مردم باشند و وظیفه دینی و ملی خود را برای مشارکت در این میدان مهم که برای آینده کشور تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است بیش از گذشته فراهم کنند.

نظر شما