شناسهٔ خبر: 67254065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ؛

ستاد بزرگداشت اربعين شهيدان پرواز ارديبهشت برگزار شد/ جزئيات گراميداشت رئيس‌جمهور شهيد از تهران تا نجف

صاحب‌خبر -
ستاد بزرگداشت اربعين شهيدان پرواز ارديبهشت برگزار شد/ جزئيات گراميداشت رئيس‌جمهور شهيد از تهران تا نجف
خبرگزاری آریا - ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور شهید، امروز سه‌شنبه (29 خرداد) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت و نمایندگان دستگاه های مسئول تشکیل جلسه داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت در این جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: در آستانه اربعین شهادت رئیس جمهور شهید قرار داریم، در دولت برنامه برگزاری مراسم اربعین را با همفکری اعضای محترم و سرپرست ریاست جمهوری به بحث گذاشته بودیم و نهایتا قرار شد ستادی در سطح اول دولت برای این کار در نظر گرفته شود.
وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این ستاد بنا داریم همه برنامه ریزی ها به سمتی رود که فضای کار کاملا در حوزه تشکل های مردمی و گروه های خودجوش باشد و بتوانیم وجه بارز دولت انقلابی که مردمی بودن هست و در سیره و سلوک رییس جمهور فقید به نحو احسن تبلور پیدا کرده بود را به نمایش گذاریم.
وی افزود: اتفاق بزرگی که در بدرقه آسمانی ایشان شاهد بودیم رخدادی کم نظیر در تاریخ معاصر ما بود، در آستانه انتخاباتی بزرگ و سرنوشت ساز نیز قرار داریم و انشاالله با حضور گرم مردم ایران روز هشتم تیر انتخابات برگزار می شود.
اسماعیلی تاکید کرد: با خانواده شهید رئیسی جلسات‌ متعددی برای روز برگزاری مراسم داشتیم که بر آن اساس دو پیشنهاد برای برنامه وجود دارد اگر تعیین مراسم چهلم را از روز شهادت در نظر بگیریم مراسم چهلم هفتم تیر می شود، که مصادف با شهادت شهید بهشتی (استاد شهید رییسی) است.
رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: مسأله بعدی در نظر گرفتن مراسم چهلم شهید خدمت از مبدا تاریخ زمان تدفین رئیس جمهور شهید است که بر آن اساس مراسم چهلم سه شنبه 12 تیر ماه می شود.
وزیر فرهنگ تصریح کرد: جمع بندی این بود که مراسم کاملا در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد از این رو از آقای قریشی خواستیم مسئولیت مردمی برگزاری مراسم در مصلای تهران را برعهده بگیرند و همزمان با تهران در همه استان ها و شهرستان ها نیز برنامه برگزار خواهد شد.
وی افزود: هدف ما ایجاد فضای عاطفی و احساسی همراه با شعور و آگاهی برای بروز احساسات میلیون ها عاشق مسیر رئیس جمهور شهید است که تبلور گفتمان انقلاب اسلامی است؛ زندگی آیت الله رئیسی بدون ذره ای انحراف از مسیر آرمان های امامین انقلاب بوده است و هیچ ناخالصی در عمر خدمت ایشان وجود ندارد که غنیمتی بزرگ برای حکمرانی انقلاب اسلامی است؛ نظام امت و امامت در این شخصیت عظیم بروز کرد و موظف هستیم بستر مردمی تبلور این اتحاد را نمایش دهیم.
اسماعیلی گفت: از همه دستگاه‌هایی که در جلسه حضور دارند تشکر و اعلام می کنم وظیفه اصلی ستاد تسهیل، پشتیبانی و تمهید برگزاری هرچه مطلوب تر مردمی مراسم اربعین است.
وی افزود: از پنج شنبه هفتم تیر مراسم آغاز خواهد شد و سه شنبه 12 تیر در حرم رضوی از طرف بیت شهید، آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه مراسمی برگزار خواهد شد و احتمالا بتوانیم تا پنج‌شنبه مراسم ملی را ادامه دهیم.
رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: خانواده شهید هم اعلام کردند آمادگی دارند در چند مراسم مهم در شهرهایی که نیاز به حضور بیشتر است شرکت کنند که انشاالله تمهیدات لازم صورت خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه مهدی رمضانی مسئولیت دبیرخانه ستاد را بر عهده دارد، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی در خارج از کشور نیز پیش بینی شده است. مردم عراق به‌ویژه موکب داران اربعین و عشایر به شدت به شخصیت آیت الله شهید ابراز مودت دارند؛ انشاالله بتوانیم قبل از آغاز محرم مراسمی را در نجف اشرف با حضور خانواده شهید برگزار کنیم.

نظر شما