شناسهٔ خبر: 67254052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهادری‌جهرمی بیان کرد:

نقش دیپلماسی شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در شنیدن صدای حق‌طلبی در عرصه بین‌المللی

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه ظرفیت شخصی دیپلماسی شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با آن اخلاق مداری با باز کردن قفل واردات واکسن آغاز شد‌، گفت: همین شخصیت دیپلماسی آن‌ها موجب شد تا صدای حق‌طلبی نه تنها از حلقوم جمهوری اسلامی بلکه در سخنگاه‌های مختلف بین‌المللی به گوش جهانیان برسد.

صاحب‌خبر -

علی بهادری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در آیین افتتاحیه سومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت معرفی دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهور، که عصر امروز، سه‌شنبه 29 خرداد در مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران این نمایشگاه، گفت: شما در نوک پیکان و خط مقدم ارائه نبرد حق و باطل و روایتگری و روشنگری افکار عمومی هستید. 

وی درخصوص جنس خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، ادامه داد: پس از نسل‌ها، نسیم خوش رجایی‌ها و بهشتی‌ها باز یادآوری شد. جنس این خدمت، جنس نظام و قیام سیدالشهدای خدمت، شهید رئیسی، پرچمدار این قیام، هرچند دارای مظاهر و نمودهای مادی، ظاهری و سخت‌افزاری فراوانی است، اما در حوزه‌های زیرساختی نیز دارای ابعاد است. 

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: ویژگی و خصایص اختصاصی قیام لله شهید رئیسی که منجر به این دستاوردهای مادی شد، بُعد ماهوی و نرم‌افزاری این قیام بود.

سخنگوی دولت ابراز کرد: این قیام لله که اثر «مَن كانَ للَّه كان اللهُ لَه» و «فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا» است مؤلفه‌های متعددی دارد؛ اولین مؤلفه قیام شهید رئیسی بازگشت واقعی به مردم بعد از قیام امام راحل که مردم‌باور و مردم‌بنیان بودند، است.  

وی گفت: خیلی‌ها، ادعای مردمی بودن و شعار مردم‌گرایی دارند اما ذره‌ای به مردم باور ندارند. برخی فقط کلید خارجی برای حل مسئله داشتند اما ایشان نگاه به توان مردم برای حل مشکلات داشتند. ایشان با باور به توان مردم حرکت کرد.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: دومین خصیصه از جنس قیام لله شهید رئیسی، معطل نماندن شرق و غرب و شرطی نکردن موضوعات اقتصادی مبتنی بر صبر بر توافقات با فلان کشور و یا انتخاب رئیس‌جمهور کشوری دیگر بود.‌ 

وی افزود: ویژگی بارز شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نه افتادن در ورطه افراط و نه قرار گرفتن در ورطه تفریط بود. ایشان دارای نگاه عقلانیت انقلابی و استقلال در عین تعامل با جهان بودند.

بهادری‌جهرمی گفت: کسانی که مدعی تسلط بر زبان دنیا بودند، امروز می‌بینند نه تنها در زمان حیات آن‌ها این کلیدها گشوده شد بلکه پس از شهادت آن‌ها نیز حمید نوری‌ها به خانواده باز می‌گردند. میدان و دیپلماسی منطبق و هماهنگ حرکت می‌کند. هر دو عملیات می‌کنند و موفق در عملیات می‌شوند. سیاست خارجی واقعاً بر مدار عزت، حکمت و مصلحت قرار می‌گیرد و سیاست خارجه فقط در شعار و بیان باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: مؤلفه سوم گفتمان خداباور، ولایت‌مدار و مردم‌پایه شهید رئیسی بود. ایشان نگاه هم‌افزا نسبت به همه مؤلفه‌های قدرت و ظرفیت‌های کشور به منظور هم‌افزایی و به میدان آوردن تمام مؤلفه‌های کشور داشت. 

بهادری‌جهرمی به هم‌افزا کردن مؤلفه‌های قدرت در مکتب شهید رئیسی و هم‌افزایی میدان و دیپلماسی در این مکتب تأکید و تصریح کرد: این امر فقط محدود به میدان نظامی نمی‌شد و در میدان اقتصادی، مدیریت بازار، میدان مدیریت پروازها و رفت و آمدهای مختلف پروازی به کشور و میدان رسانه‌ها نیز شاهد بودیم. 

وی به ویژگی شهید رئیسی برای بهره‌مندی از همه سلیقه‌های سیاسی و توان‌ها و نگاه‌ها اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی با اصلاح‌طلب و اصولگرا مشورت می‌کرد و نقدها و پیشنهادات آن‌ها را بررسی و تشکر می‌کرد. ایشان همه ظرفیت‌ها را برای خدمت بهتر به مردم، هم‌افزا می‌کرد.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: مؤلفه چهارم با توجه به ویژگی شخصیتی شهید رئیسی است، ایشان از اکسیر اخلاق و معنویت برای مضاعف‌سازی توان‌ها استفاده کرد. بهره‌مندی از پیشنهادات و مکاتبات و اخلاق مداری آیت‌الله رئیسی اجازه استمرار این مکاتبات را می‌داد. رویکرد ایشان بر محدودیت‌سازی نبود. همین‌ نگاه موجب شد مردم خود را دولت و دولت خود را از مردم بداند. همکار اصلی در این دولت، مردم بودند. 

وی افزود: ظرفیت شخصی دیپلماسی شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان با آن اخلاق‌مداری با باز کردن قفل واردات واکسن آغاز شد‌. همین شخصیت دیپلماسی آن‌ها موجب شد تا صدای حق‌طلبی نه تنها از حلقوم جمهوری اسلامی بلکه در سخنگاه‌های مختلف بین‌المللی به گوش جهانیان برسد. مردم این خط را دیدند که در مراسم تشییع شهید رئیسی آنگونه حماسه آفریدند. 

بهادری‌جهرمی گفت: مؤلفه پنجم پوست‌اندازی در ساختار مدیریت کشور با ابتناع تحول بر مدیران جوان گام دومی بود. رهبر انقلاب بر جوان‌گرایی تأکید داشتتد اما به جوان‌گرایی حقیقی نرسیده بودیم. امروز در میز هیئت دولت در بخش‌های مختلف شاهد جوان‌گرایی هستیم. یعنی باور به جوانان در سطح ریاست جمهوری و اثرات آن در آینده ایران سربلند خواهیم دید. 

وی با تأکید بر اینکه باید امکان رشد را مهیا کنیم تا جوانان از کشور مهاجرت نکنند، ادامه داد: شهید رئیسی بازگشتی به شعارهای اصل انقلاب و اسلام عقلانی انقلابی داشتند. نه افراط می‌تواند مدعی استمرار مسیر شهید رئیسی باشد نه تفریط. ایشان به مردم باور واقعی داشتد و ولایتمداری را راه‌حل کل مشکلات می‌دانستند، متکی به توان داخلی بودند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردند.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: اگر مردم طعم بازگشت به خط انقلاب را در این دوره کمتر از ۳ سال سکانداری حوزه اجرایی توسط شهید رئیسی چشیدند، مرهون انتخاب، روشنگری، جهاد تبیین، همدلی و انسجام و انتخاب عاقلانه و بابصیرت مردم بود. امیدواریم با حضور مردم و اتکا به رأی آن‌ها، اسلام راستین عقلانی انقلابی استمرار پیدا کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت سخنران دیگر آیین افتتاحیه این نمایشگاه بود. وی با تبریک اعیاد دهه ولایت و تسلیت از دست دادن رئیس‌جمهور خدمت، گفت: این دولت، دولتی بود که در عین توفیقات خداوند به رئیس‌جمهور از مظلومیت خاصی برخوردار بود. همانطور که سکاندار انقلاب، رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد گفتند «دلم برای آقای رئیسی سوخت». آیت‌الله شهید رئیسی بنابر فرموده مقام معظم رهبری، نصاب و معیار خدمتگزاری به مردم را ارتقا داد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی از لحاظ شخصی و فردی و هم مدیریتی، شخصیتی برجسته و الگو برای حمکرانان نظام‌ها بود. صداقت، خلوص نیت، تهجد و ارتباط با اولیای دین، اخلاق پسندیده و صمیمیت با اطرافیان در اوج فشارهای کاری از جمله ویژگی فردی ایشان بود. شهید آیت‌الله رئیسی در ابعاد مدیریتی نیز دارای ویژگی‌های منحصری بود. 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی ابراز کرد: شهید رئیسی به دلیل خلوص نیت، برایش مهم‌ نبود این طرح‌ها به نام کدام دولت تمام می‌‌شود و تمام همت خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذاشته بود. حقیقتاً رئیس‌ جمهور ما مردم‌دار و مردم‌دوست بود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری به دغدغه رئیس جمهور شهید برای رسیدگی به محرومان اشاره و تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی خود همواره تأکید ویژه‌ای بر خواندن نامه‌های مردم و پاسخگویی حتمی به آن‌ها را داشت که موجب شد اعتمادها میان مردم افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی ابراز کرد: بازگرداندن اعتماد ملی و افزایش امید مردم در کنار بالا بردن جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم بود‌ چنانکه در مراسم تشییع ایشان و هیئت همراه، ۱۰ کشور برای او اعلام عزای عمومی کردند که یکی از این کشورها هندوستان بود، کشوری که مسلمانان در اقلیت هستند.  

وی به ادای احترام سازمان ملل برای شهادت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه و سران کشورها اشاره کرد و گفت: عزت و شکوه در تشییع جنازه ایشان بیانگر این است مردم خدمتگزاران را دوست دارند و از سوی دیگر خداوند خدمتگزاران را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق، اظهار کرد: سپاه در این عملیات از حمایت‌های رئیس‌جمهور شهید گفته است که موجب بالا رفتن اقتدار نظام اسلامی در جهان شد که تمام اینها از افتخارات رئیس‌جمهور شهید بود و هرچه در تبیین خدمات ایشات تلاش کنیم، نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم. 

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه ما در این راستا نمایشگاهی را برگزار کردیم، بیان کرد: سومین دوره نمایشگاه در تهران با همکاری سپاه محمد رسول‌الله و وزارت نفت برپا شد و امیدواریم با پاسداشت و تبیین خدمات ایشان شاهد امتداد مکتب و خط ایشان در آینده اداره کشور باشیم. 

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ

بخش دیگر این آیین افتتاحیه سخنرانی سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ بود؛ وی بیان کرد: هنگامی شنیدم اولین و دوره نمایشگاه در شهر قم و مشهد برگزار شد و گوشه‌ای از دستاوردهای آن را شنیدم، گفتم چه خوب بود این‌ نمایشگاه در زمان حیات شهید رئیسی در تهران برگزار می‌شد. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ ابراز کرد: دستاوردهای زیاد، اثرگذار، ماندگار در تاریخ و شیرین و با حلاوت در دولت سیزدهم بوده است اما اینکه در این مقطع چند روزه چه میزان از این دستاوردهای با عظمت را می‌توان به نمایش گذاشت، نمی‌دانم. 

وی به تفکر انقلابی و غیر انقلابی اشاره کرد و افزود: در بخش عمده دوره پس از انقلاب، تفکر غیر انقلابی در عرصه کلان مدیریت کشور را شاهد بودیم. در بیان مصادیق کارآمدی تفکر انقلابی باید سه سال دوران شهید رئیسی را به آن اضافه کنیم. 

سردار حسن‌زاده تأکید کرد: درست در زمانی که شما تفکر انقلابی را نمی‌توانستید در مقام اجرا ببینید، ابرمردی چون شهید رئیسی در این جایگاه قرار گرفت و در مقابل دیدگاه جهانیان، کارآمدی نظام انقلابی به رخ کشیده شد. چنانکه در حماسه تشییع ایشان مردم قدرشناس اینگونه حماسه آفریدند و به جهانیان اثبات شد تنها با تفکر انقلابی می‌توان مردمی بود، به دنبال عدالت رفت و برای مردم کار کرد. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: یکبار دیگر به همگان ثابت شد اگر انقلابی و مردمی عمل شود، مردم خوب قدر این بزرگان را خواهند دانست. کم کم دوران شهید رجایی را داشتیم فراموش می‌کردیم اما این حلاوت و شیرینی را در این سه سال تجربه کردیم.

سردار حسن‌زاده با اشاره به عظمت تفکر انقلابی و کارامدی نظام، گفت: تفکر انقلابی ناب و ولایتمدار، معجزه فکر انقلابی در کارآمدی نظام، اخلاص با عیار بالا، ایمان قوی، ارتباط دلی با ولایت و تجربه تفکر انقلابی در ۴۵ سال است. شهید رئیسی با نگاه و تفکر انقلابی که رایحه‌اش هنوز به مشام می‌رسد، محکم می‌ایستد و مشکلات مردم را در وضعیت کرونا حل می‌کند؛ همچنین طی این سه سال کارآمدی تفکر انقلابی را دیدیم.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی امید و سرمایه اجتماعی را به مردم و ملت بازگرداند اما اگر این هماهنگی انقلابی بین میدان و دیپلماسی نبود، قطعاً شاهد این دستاوردها نبودیم. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ ابراز کرد: قدرت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران پس از عملیات وعده صادق، بزرگ‌ترین قدرت بازدارنده انقلاب است که با حماسه انتخابات مضاعف می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عرصه تبیین دستاوردهای دولت خدمت و شهید رئیسی و راه سعادت و مسیر ریل‌گذاری شده با تفکر انقلابی با حضور یک نفر با تفکر اتقلابی میسر خواهد شد. 

یادآور می‌شود، این نمایشگاه طی روزهای چهارشنبه ۳۰ خردادماه تا شنبه ۲ تیرماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

نظر شما