شناسهٔ خبر: 67253954 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مدل 2025 شاسی بلند جذاب ایسوزو MU-X با طراحی و امکانات جدید معرفی شد

صاحب‌خبر -

شرکت نام آشنای ایسوزو، از خودرو شاسی بلند MU-X 2025 با ظاهری زیبا و امکاناتی جذاب مخصوص بازار کشور تایلند رونمایی کرد.

شرکت ایسوزو یکی از قدیمی‌های حوزه اتومبیل در ژاپن به‌شمار می‌رود که در چند سال اخیر به‌واسطه توسعه صنایع خودروسازی نیمه سنگین و سنگین در یوکوهاما کمتر به تولید محصولات سواری می‌پردازد. اما این شرکت به‌تازگی از جدیدترین خودرو سواری شاسی بلند خود با عنوان MU-X نسخه ۲۰۲۵ در کشور تایلند رونمایی کرده تا قدرت طراحی و تولید محصولات خود در این بخش را به رخ سایر رقیبان بکشاند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این اتومبیل جذاب می‌پردازیم.

شاسی بلند MU-X 2025؛ زیباترین محصول کمپانی ژاپنی ایسوزو

ایسوزو MU-X 2025 ایسوزو MU-X 2025

نسخه جدید ام یو ایکس ایسوزو، در واقع یک فیس لیفت بنیادین از نسل دوم این خودرو است که در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد. مهندسان تیم طراحی و ساخت ایسوزو این شاسی بلند ۷ نفره را بر اساس پیکاپ D-MAX توسعه داده و جلوپنجره بزرگتر، ارتفاع بیشتر، ورودی‌های هوای برجسته روی سپر و در نهایت ظاهری خشن به‌واسطه چراغ‌های تمام LED باریک را برای این شاسی بلند در نظر گرفتند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تیپ RS این خودرو از نظر طراحی، تفاوت‌های ویژه‌ای با نسخه پایه دارد و با الگوی داخلی کرومی جلوپنجره، رینگ‌های مشکی‌رنگ اختصاصی ۲۰ اینچی، فلاپ‌های اضافی زیر سپر عقب، سقف مشکی‌رنگ، فلاپ‌های گلگیر مشکی‌رنگ و نشان‌های RS در نقاطی از بدنه، حال و هوای اسپرتی به خودرو اعطا می‌کند. از رقبای اصلی این خودرو این خودرو می‌توان تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو را نام برد.

مشخصات فنی ISUZU MU-X 2025

نمای جانبی ایسوزو MU-X 2025 نمای جانبی ایسوزو MU-X 2025

در بخش فنی، MU-X از همان دو پیشرانه دیزلی چهار سیلندر نسخه قبلی بهره می‌برند. نسخه پایه با یک پیشرانه ۱.۹ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار عرضه می‌شود. این در حالی‌ است که نسخه پرچمدار با پیشرانه ۳ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری عرضه می‌شود. نیروی حاصله این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ اما برای نسخه RS سامانه چهار چرخ محرک هم ارائه خواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی شاسی بلند آفرودی ایسوزو ام یو ایکس

نمای داشبورد ایسوزو MU-X 2025 نمای داشبورد ایسوزو MU-X 2025

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کلاستر دیجیتالی ۷ اینچی راننده و نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار ترافیک، سیستم پایش نقاط کور، دوربین 540 درجه، تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم مانیتورینگ پایش فشار و دمای تایر (TPMS)، ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور نور، کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرم‌کن صندلی ردیف اول، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کروز کنترل تطبیقی (ACC) و ترمز خودکار در هنگام دنده‌ عقب اشاره کرد. همچنین تیپ لوکس آلتیمیت MU-X از تودوزی چرمی قهوه‌ای بهره می‌برد.

نسخه 2025 ایسوزو MU-X در کشور تایلند قابل سفارش است و طبق شنیده‌ها به‌زودی در سایر کشورهای هدف نیز عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو در تایلند از ۱,۱۸۴,۰۰۰ بات معادل 32 هزار و 300 دلار برای نسخه پایه دیفرانسیل عقب آغاز می‌شود و به ۱,۷۵۹,۰۰۰ بات معادل ۴۸ هزار دلار برای نسخه پرچم‌دار RS چهار چرخ محرک می‌رسد.

ویدیو مرتبط
از دست ندهید:
غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس مشخصات فنی و امکانات سرس HM7، شاسی بلند جدید ماموت خودرو مونتاژ شاسی بلند آفرودی بایک BJ30 در ایران

برچسب‌ها:

نظر شما