شناسهٔ خبر: 67253382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه:

توسعه همکاری‌های علمی و دانشی با ایران مورد تأکید است + عکس

وزیر آموزش و علوم استان آستراخانه روسیه بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

ماریا شالاک، وزیرآموزش و علوم استان آستراخان روسیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، ماریا شالاک، وزیرآموزش و علوم استان آستراخان روسیه امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه در دیدار رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه و هیئت همراه در سخنانی اظهار کرد: امروز تعاملات خوب علمی و دانشی میان ایران و روسیه وجود دارد و هر بار که مقامات دو کشور با یکدیگر ملاقات می‌کنند، ظرفیت‌های مهمی هم در روسیه و ایران شکل می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر از حضور رئیس نمایندگی المصطفی در روسیه و گزارش ارائه شده، افزود: پیشنهادات بسیار سنجیده‌ای ارائه شد و لازم است بدانید، همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی، رئیس نمایندگی المصطفی در روسیه با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: جامعه المصطفی هم‌اکنون هزاران دانشجوی بین‌الملل از ۱۲۰ کشور دنیا را پذیرا می‌باشد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل، افزود: ما مفتخریم که با احترام به همه ادیان و مذاهب تلاش می‌کنیم تا مبتنی بر نگاهی علمی با موضوعاتی چون؛ «تفکرات انحرافی و تکفیری»، «اهمیت خانواده و فرزند»، «تربیت و ارزش‌های والای انسانی»، «شناخت بیشتر از دیگر ادیان و مذاهب» مواجهه داشته باشیم.

توسعه همکاری‌های علمی و دانشی با ایران مورد تأکید است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی به ظرفیت پویای جامعه المصطفی در برپایی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های مجازی، تدوین ده‌ها مجله علمی تخصصی و چاپ هزاران مقاله علمی از جمله ظرفیت‌های ارزشمند جامعه المصطفی بوده و ارتباطات گسترده‌ای را با مجموعه‌های علمی جهان ایجاد کرده است.

سپس، مهدی آکوچکیان سرکنسول کشورمان در آستراخان، با اشاره به ارتباط خوب میان سرکنسولگری و وزارت علوم بر اهمیت این دیدار تأکید کرد و گفت: امیدواریم این دیدار آغازی برای ارتباط‌های بیشتر و همکاری‌های علمی و پژوهشی میان استان آستراخان و جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام

نظر شما