شناسهٔ خبر: 67253115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش قابل ملاحظه آتش‌سوزی عرصه جنگلی گلستان/ کشاورزان در کنترل حریق همکاری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کاهش چشمگیر وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: کشاورزانی که به دلایل عمدی یا سهوی درگیر آتش‌سوزی می‌شوند، در کنار نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان حمید سلامتی امشب _سه شنبه بیست و نهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن دسته از کشاورزانی که به دلایل عمدی یا سهوی درگیر آتش‌سوزی می‌شوند، در کنار نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش همکاری کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی مسئولیت خاموش‌کردن آتش عرصه‌های ملی را برعهده دارند، افزود: در چند وقت اخیر جلوگیری از گسترش آتش سوزی زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های ملی، انرژی زیادی از آنان گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان عنوان کرد: کشاورزان وقتی متوجه شروع آتش سوزی در مزارع می‌شوند باید در کنار مأموران یگان حفاظت برای مهار آن تلاش کنند تا توانی برای آنان در مسیر انجام سایر وظایف سازمانی باقی بماند.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید مراقبت بیشتری برای جلوگیری از شعله گرفتن آتش در مزارع داشته باشند چون دود آن به چشم عرصه‌های ملی می‌رود.

سلامتی با اعلام این مطلب که امسال ۲۱ مورد آتش‌سوزی به مساحت ۲۲ هزار و ۴۳۳ متر مربع در عرصه‌های ملی بندرگز، رامیان، علی‌آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش و گرگان رخ داد، افزود: در کنار این موارد شاهد آتش سوزی زیاد در زمین‌های کشاورزی بودیم که ورود به‌موقع نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانان و مردم محلی باعث جلوگیری از افزایش زیان به عرصه‌های ملی شد.

به گفته وی، ۱۹۸۰ متر مربع از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به جنگل‌های طبیعی، ۱۹ هزار و ۴۵۳ متر مربع جنگل دست کاشت و هزار متر مربع مرتع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به کاهش وقوع آتش سوزی‌ها در ۲ سال اخیر گفت: وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل در عدد و سطح به ترتیب ۴۸ و ۷۵ درصد کاهش یافته است.

نظر شما