شناسهٔ خبر: 67253110 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نشان‌هایی به‌یادماندنی!

نشان‌های تجاری یا همان آرم یا لوگوها، تنها برای شرکت‌ها یا محصولات تجاری طراحی نمی‌شوند. گاهی مسئولان برگزاری یک جریان فرهنگی یا ورزشی هم برای معرفی آن رویداد، آرم یا لوگویی مناسب درنظر می‌گیرند تا با دیدن آن، مخاطب در هر لحظه و هر زمان، به یاد آن جریان بیفتد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: نمونه‌اش، همین مسابقات فوتبال یورو۲۰۲۴ آلمان که این روزها در حال برگزاری است که مدت‌ها پیش، لوگویی برای آن طراحی شد.

بیش‌تر بخوانید:

رفاقت المپیک پاریس با محیط‌زیست!

لوگوی یورو۲۰۲۴ آلمان

برخلاف بیشتر لوگوهای ادوار گذشته مسابقات فوتبال، لوگوی این دوره از مسابقات، بیضی‌شکل است و از روی سقف ورزشگاه المپیک برلین یا همان «المپیا اشتادیون»، میزبان دیدار پایانی این دوره از مسابقات طراحی شده. سقف این ورزشگاه، شبیه حرف «O» انگلیسی است، با این تفاوت که برشی در انتهای آن ایجاد شده که در طراحی لوگوی یورو۲۰۲۴ نیز این برش لحاظ شده.

در این لوگو و در میانه طرح سقف ورزشگاه المپیک برلین، تصویر گرافیکی جام این دوره از مسابقات هم طراحی شده و ۲۴نوار رنگی، حاشیه آن را دربرگرفته است؛ نوارهایی که به تعداد ۲۴تیم‌ حاضر در این رویداد اشاره دارد و با رنگ پرچم ۵۵ فدراسیون عضو یوفا، رنگ‌آمیزی شده است.

نشان‌هایی به‌یادماندنی!

تغییری موقت در طراحی لوگو

در دنیای طراحی لوگوها، رسم است که یک نشان تجاری، در طول سال‌ها تغییر نکند تا هر جا و هر زمان، مخاطب‌ آن نشان را دید، یاد آن محصول، آن جریان یا آن شرکت بیفتد. اما برخی برندهای شناخته‌شده، گاهی به مناسبت‌هایی، در نشان خود تغییری موقتی ایجاد می‌کنند. مثلا موتور جست‌وجوی گوگل، گاهی به مناسبت‌هایی‌ تغییری جزئی در نشان خود ایجاد می‌کند و با این کار، زنده و پویابودن خود را به رخ مخاطبانش می‌کشد. در روز برپایی دیدار افتتاحیه بازی‌های فوتبال یورو۲۰۲۴ آلمان، گوگل با طرحی گرافیکی و فوتبالی، به استقبال این دوره از مسابقات رفت که مورد استقبال فوتبال‌دوستان قرار گرفت.

نشان‌هایی به‌یادماندنی!

تغییر در لاکوست

گاهی طرفداران برخی برندها نیز به مناسبت‌هایی خواستار تغییر در لوگوی مورد علاقه خود می‌شوند. مثلا در این روزها، نوواک جوکوویچ، تنیسور مطرح صربستان، طی مسابقات ‌گرند اسلم رولان گاروس‌ فرانسه، به‌دلیل پارگی مینیسک زانو، مصدوم و قادر به ادامه مسابقات نشد. حالا برخی از طرفدارانش، از شرکت لاکوست، حامی مالی او درخواست کرده‌اند برای همدردی با مرد شماره یک تنیس جهان، زانوی تمساح سبز رنگ خود را پانسمان کند و حتی خودشان، طرحی پیشنهادی را برای این شرکت ارسال کردند که مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

نشان‌هایی به‌یادماندنی!

نظر شما