شناسهٔ خبر: 67252914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: شهرک مسکونی از نیازهای اردکان پرجمعیت است 

یزد- ایرنا- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک مسکونی از نیازهای شهر اردکان پرجمعیت و مهاجرپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مصطفی پور دهقان اردکان روز سه‌شنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات اجرایی طرح ایجاد شهرک مسکونی اردکان برگزار شد، افزود: باید به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد زیادی در این شهرک توجه شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای خدمات عمومی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌تواند به بهبود وضعیت این شهرک و رفاه ساکنان آن کمک کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک مسکونی با جمعیت زیاد ممکن است با چالش‌های مربوط به ترافیک، نیازهای زیرساختی، خدمات عمومی و محیط زیست مواجه شود.

وی با بیان اینکه مهاجرت افراد به این منطقه می‌تواند باعث افزایش جمعیت و نیازهای اجتماعی جدید شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت موثر می‌تواند کمک کند تا این چالش‌ها مدیریت شوند و بهبود یابند.

پوردهقان اردکان به جهش جمعیتی و نیاز به زمین‌های مسکونی اشاره کرد و نسبت به درخواست‌های روزافزون آینده به‌دلیل جمعیت شناور ناشی از مهاجرت هشدار داد.

وی با تاکید بر لزوم بررسی ملاحظات اجتماعی، محیط‌زیستی، منابع طبیعی و بهداشتی طرح شهرک مسکونی، به تاثیرات گسترده افزایش جمعیت و نیازهای مرتبط با آن بر شهرک مسکونی اشاره کرد و اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای پاسخگویی به این نیازها را یادآور شد.

مسئولان اجرایی حاضر در این نشست نیز به ارایه گزارش‌های کارشناسی حوزه‌های خود پرداختند و فازها و پهنه‌های پیشنهادی برای ایجاد شهرک مسکونی را بررسی کردند.

این گزارش‌ها شامل تحلیل‌ها از وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های مربوط به راهکارهای پیشگیری از چالش‌های احتمالی آینده این شهرک بودند.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما