شناسهٔ خبر: 67252880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صنعا دخالت آمریکا در امور داخلی یمن را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن، بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره دستگیری شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن را محکوم کرد و آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های یمن، وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا و تعدادی از کشورها درباره دستگیری شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن ذکر شده است، محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: بیانیه آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی یمن و اصرار بر تداوم انکار و نادیده گرفتن اصول و مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است. این بیانیه تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی این کشور است که نهادهای امنیتی آن را افشا کردند.

صنعا با اشاره به رفتارهای خصمانه و سیاست‌های خرابکارانه و هدفمند آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی، افزود: از دولت‌ها و ملت‌های دوست می‌خواهیم که مراقب ایفای نقش‌های مخرب و مشکوک سفارتخانه‌های این کشورها و به خصوص آمریکا باشند.

پیشتر «عبدالحکیم هاشم الخیوانی» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن از دستگیری یک شبکه جاسوسی آمریکایی- صهیونیستی خبر داده و گفته بود: به یاری خداوند اعضای یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای چندین دهه در نهادهای رسمی و غیر رسمی به نمایندگی از دشمن نقش جاسوسی و خرابکاری داشته است.

وی گفته بود: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیماً با سازمان سیا در ارتباط بوده است. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای بوده که آنها را قادر می‌ساخت تا فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند.

نظر شما