شناسهٔ خبر: 67252847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونمایی از پوستر جشنواره مشاعره علوی در بوشهر

در آیینی از پوستر جشنواره مشاعره علوی از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسوولان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید رازقی ظهر امروز_ سه شنبه بیست و نهم خرداد_ در مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولایت با محور بررسی دلایل اهمیت و ضرورت بزرگداشت عید غدیر خم، اظهار کرد: فرهنگ، مهم‌ترین شاخصه در جامعه بوده است.

وی افزود: به اعتقاد بسیاری، فرهنگ اولاترین مبحث جامعه و مقدم بر عرصه‌هاست؛ چراکه اگر فرهنگ دچار تزلزل و چالش شود، همه عرصه‌های جامعه با اختلال و مشکل روبرو خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به ورود جهان به دروازه انقلاب پنجم، انقلاب توجه به معنویات و اخلاق، عنوان کرد: جهان به این موضوع اشراف پیدا کرده که هر تولید و ابداع باید در بستر فرهنگ و توجه به موضوعات فرهنگی ایجاد شود؛ چراکه اگر مباحث فرهنگی در آن لحاظ نشود نه تنها گره‌ای از زندگی انسان باز نمی‌کند؛ بلکه چالش‌های جدیدی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

رازقی با بیان حوادث تاریخی گذشته کشور تاکنون و اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی، اضافه کرد: دشمن با اقدامات خود به دنبال آسیب به حوزه فرهنگی کشور است. نسل کنونی، متولدین فضای مجازی هستند، نسل پیش از این به نوعی مهاجران این فضا محسوب می‌شوند و همین دلیل تعارضاتی ایجاد شده که دشمن با استفاده از این تعارضات به دنبال انحراف در جامعه است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت حضور و مشارکت حداکثری در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی کشور، بیان کرد: شک نداشته باشید که انتخابات مهم خواهد بود. تجربه ثابت کرده که اگر انتخابات و حضور در آن مهم نبود، دشمنان با روش‌های مختلف به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات نبودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نقش دانشگاهیان را در آگاه‌سازی جامعه به‌ویژه نسل جهان، بسیار اثرگذار برشمرد و عنوان کرد: کلام استاد و معلم از بسیاری از تبلیغ‌های رسانه‌ای در جامعه اثرگذارتر خواهد بود. استادان، الگو و راهنما هستند، بی‌شک سخن استاد در کلاس درس تا سال‌ها در ذهن دانشجو نقش خواهد بست.

رازقی ادامه داد: کار در حوزه فرهنگی، تلاش در ناپیداها است، حوزه فرهنگی مشابه قله‌ای از کوه بزرگ است که از آب بالا آمده، همگان قله را می‌بییند؛ اما، این قله خود به‌وجود آمده از بستر عظیم بوده که برای رفع یا هدایت آن باید به بستر ناپیدای آن توجه کرد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره مشاعره علوی در استان بوشهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر اقدامی سنجیده در مدح و ثنای عظمت مولا علی (ع)؛ برنامه‌ای بوده که باعث افتخار و بلندشدن آوازه نام دانشگاه نه تنها در استان بلکه کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر ابراز کرد: گزارش انجام کار و حضور نفرات برگزیده این جشنواره در هر برنامه کشوری و سراسری دانشگاهی همواره حائز رتبه بوده و این ستودنی است.

در این آئین از پوستر جشنواره مشاعره علوی در این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

منبع: فارس

نظر شما