شناسهٔ خبر: 67252618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پژوهشگر مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

کتاب «طوفان الاقصی والتطبیع» منتشر شد

رئیس پژوهشکده مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجمع تقریب از باب وظیفه برای تبیین وضعیت فلسطین و رژیم اسرائیل پس از طوفان الاقصی و لزوم پرهیز از تطبیع یا عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب، کتاب «طوفان الاقصی والتطبیع» را به زبان عربی تألیف و منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

محسن مدنی‌نژاد، رئیس پژوهشکده مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مدنی‌نژاد، رئیس پژوهشکده مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه در هفتاد و پنجمین پیش‌نشست همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین که به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی در حال برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: حادثه‌ای بزرگ در فلسطین در حال وقوع است و ندای یاللمسلمین و یاللعرب مردم فلسطین به آسمان بلند شده است؛ ولی متأسفانه کشور‌های عرب مسلمان که نزدیک‌ترین کشور‌ها به فلسطین هستند، هیچ یاری و کمکی به آن‌ها نکرده و نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به عنایت خداوند و روحیه جهادی مردم فلسطین مبارزه‌ای بزرگ با نام عملیات طوفان الاقصی رخ داد و ضربه‌ای مهلک و آسیب غیر قابل ترمیمی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد آورد. علی‌رغم این پیروزی بزرگ که هیمنه صهیونیست را نزد جهانیان بر هم زده است، نه‌تنها کشور‌های عرب اسلامی را برای حمایت و یاری مردم فلسطین و مقابله با اسرائیل غاصب، تحریک نکرده است بلکه برخی از آن‌ها به دنبال عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مجمع تقریب از باب وظیفه برای تبیین وضعیت فلسطین و اسرائیل پس از طوفان الاقصی و لزوم پرهیز از تطبیع یا عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب، تألیف کتابی در این باره را در دستور کار خود قرار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی‌نژاد بیان کرد: کتاب حاضر با عنوان «طوفان الاقصی والتطبیع» به زبان عربی نگاشته شده و این کتاب شامل عناوینی چون تعریف تطبیع، مراحل عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل از جانب برخی کشور‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف نشر و کتاب کودک و نوجوان و اقتصاد و امنیت و امور اجتماعی و حتی تغییر ماهوی کشور‌های اسلامی، شکل‌گیری کیان رژیم صهیونیستی، روند رفتاری اسرائیل با فلسطینی‌ها در طول هفتاد و پنج سال، پیمان ابراهام، واقعیت و آثار آن، طوفان الاقصی و ابعاد آن، عادی‌سازی رابطه با اسرائیل و آینده آن، دلایل نقضی انتفاع اسرائیل از طوفان الاقصی، بعضی از فتاوای علمای جهان اسلام و تأثیر طوفان الاقصی بر روند تطبیع است.

همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» با همکاری ۴۰ مرکز در داخل و خارج کشور و مقالاتی به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو در ۷ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه همایش به شرح زیر است:

نشانی: ایران، قم، بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، معاونت پژوهش

سایت همایش: https://palestine.hamayesh.miu.ac.ir

پست الکترونیک: palestine@miu.ac.ir 

تلفن دبیرخانه: ۰۰۹۸۲۵۳۲۱۳۳۲۹۲ – ۰۰۹۸۹۹۴۲۰۱۸۴۰۶

انتهای پیام

نظر شما