شناسهٔ خبر: 67252609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش سعید جلیلی به اظهارات ‌جواد ظریف برای فروش نفت

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش ‌به اظهارات امروز جواد ظریف گفت: شنیدم امروز فردی گفته ‌بایدن خودش اجازه داد تا ما نفت بفروشیم؛ عجب! چرا بایدن آن ۹ ماه که شما روی کار بودید اجازه نداد؟!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از شهریار، سعید جلیلی در جمع مردم شهریار در مصلی این شهر اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در این دوره از انتخابات تاثیر بگذاریم و در آنچه در آینده کشور می‌تواند تعیین‌کننده باشد همه ما باید تلاش کنیم تا در انتخاب سرنوشت خود ‌در این عرصه نقش ‌ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه آینده ما چه باید باشد، چه آینده‌ای را می‌توانیم برای خودمان، فرزندانمان تعیین کنیم، افزود: ‌در این زمینه دو نگاه وجود دارد، برخی با توجه به برخی از ضعف‌ها و آسیب‌ها که در کشور وجود دارد‌، این مشکلات را فهرست و بیان می‌کنند و می‌گویند اگر بتوانیم این مسایل و مشکلات را برطرف کنیم، این یک کار مهم است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات مردم و برطرف کردن ضعف‌ها کار مهمی است که باید انجام دهیم، تصریح کرد: آیا آنچه که در 4 سال آینده باید نصیب ما شود، این است که چند مشکل را رفع کنیم یا اینکه می‌توان هدف دیگری را نیز در این چند سال تعریف کرد.

وی ادامه داد: ما در برنامه‌ای که اعلام کردیم یک ادعا کردیم که امروز در موقعیت و نقطه تاریخی هستیم که ویژگی آن این است که کشور، ملت و انقلاب ما یک فرصت‌های بسیار در اختیار ما می‌گذارد. شهید رئیسی سرکار آمد و با قدرت و اقتدار و اینکه ما می‌توانیم و در برابر دشمن ایستاد  و کشور را معطل نکرد. این یک نگاه است که آنچنان حرکت می‌کند که دشمن بگوید نمی‌توانیم و یک نگاه هم وجود دارد که وقتی حرکت دشمن را می‌بیند میگوید نمی‌توانیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید باور داشته باشیم که این فرصت‌ها در کشور در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... وجود دارد، خاطرنشان کرد: ‌همه فرصت‌های جوانان و نیروی تحصیل کرده و بانشاط و مومن که موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زنند وجود دارد و باید برای همه اینها برنامه و طراحی داشته باشیم.

جلیلی با بیان اینکه ما امروز برای پیشرفت کشور باید نقشه‌ای داشته باشیم که در آن نقش پرشکوه هریک از مردم ما تعریف شده باشد و جهش ایران اتفاق بیفتد، گفت: باید وقت را از دست ندهیم؛ الان زمان تعرف نیست، فرصت‌های زیادی مقابل ما قرار دارد. یا مانند دهه 90 رشد کشور صفر شود یا مانند رئیسی که رشدهای بسیاری را رقم زد باید با شدت و شتاب و سرعت بیشتر راه رئیسی شهید را ادامه داد؛ باید باور داشته باشیم که این فرصت‌ها در کشور در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... وجود دارد.

‌کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه فرصت‌های جوانان و نیروی تحصیل کرده و بانشاط و مومن که موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زنند وجود دارد و باید برای همه اینها برنامه و طراحی داشته باشیم، تصریح کرد: ما امروز برای پیشرفت کشور باید نقشه ای داشته باشیم که در آن نقش پرشکوه هریک از مردم ما تعریف شده باشد و جهش ایران اتفاق بیفتد.

جلیلی با بیان اینکه هر شعار‌ انتخاباتی باید عصاره و خلاصه برنامه کار و کسب باشد که خود را به عنوان ریاست جمهوری معرفی می‌کند، گفت: باید فرصت‌ها را درست بشناسیم و از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم. به گونه‌ای که نتیجه آن یک ایران جهش باشد و در این ‌مسیر حل مسائل و ضعف‌ها بسیار مهم است اما آنچه اولویت دارد این است که بتوانیم زمان را قدر بدانیم و از دست ندهیم و زمان را مسرفانه هزینه نکنیم و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم تا کشور ما جهش پیدا کند و بر‌اساس موفقیت های بزرگ شکل بگیرد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بر آورد ما این است که فرصت ها را شناختیم که می‌تواند برای ما جهش بزرگی را ایجاد کند، تا مردم ما در این حرکت بزرگ دیده بشوند،  گفت: هر شخصی که می‌تواند در این عرصه نقش ایفا کند،  دولتی باید باشد که خود را مسئول بداند  که این بستر‌سازی را برای ایفای نقش افراد فراهم کند و هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان شهریار یک جهان فرصت در حد خودش دارد و سوال من از شما مردم این است که این فرصت‌ها را می‌بینید و درک می‌کنید، آیا فرصت‌های حداقلی برای رفع مشکلات کفایت می‌کند. آیا در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار با این ظرفیت های قابل توجه، می‌توان موفقیت ها را ایجاد کرد تا هر یک از روستا ها به توسعه برید. با ظرفیت جوانان غیور، تحصیلکرده و متخصص که امروز در همه حال کشور وجود دارد می‌توان برای تحقق شعار و ایفای نقش پرشکوه کمک گرفت.

جلیلی با بیان اینکه به عنوان کسی که مباحث سیاست خارجه و امنیت ملی بخشی از کار من بوده است، زمانی در همین دنیای پر آشوب تمام قدرت های غربی تمام توان خود را جمع کردند تا به جبهه مقاومت لطمه بزنند، اما بعد از 8 سال موفق نشدند، گفت: روزی که اوباما داشت کاخ سفید را ترک می‌کرد، در جلسه تودیع بخشی از کارنامه‌های خود را تعریف کرد و اعلام کرد که من در اینجا این موفقیت را نداشتم. زمانی در همین دنیای پرآشوب تمام قدرت‌های غربی توان خود جمع کردند تا به جبهه مقاومت لطمه بزنند و 8 سال این کار را دنبال کردند و در آخر گفتند ایران در برابر سیاست ما ایستاده بود. قدرت ایران مصطفی صدرزاده که از شهریار بود جوانی که نقش پرشکوهش را با تمام قدرت ایفا کرد و تولید قدرت می‌کرد؛ کدام فرهنگ توانست اینگونه این‌ها را پای کار بیاورد، فرهنگ ایمان و داشتن آرمان و اینکه ما می‌توانیم.

وی با بیان اینکه این یک نگاه است این نگاه در اقتصاد، شکوفایی کشاورزی و صنعت و.. هم وجود دارد؛ جوانان ما که در دفاع مقدس، دفاع از حرم و امنیت و عرصه‌های مختلف چنین موفقیت‌هایی را شکل دادند در عرصه‌های دیگر هم می‌توانند، افزود: باید این باور و نگاه انتخاب شود و نشان دهد اگر همه قدرت‌های دنیا بیایند در برابر شما صف‌آرایی کنند می‌توانید بایستید، مقاومت و پیشرفت کنید.

جلیلی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دولتی در زمانی سرکار بود که حداکثر فروش نفت در ان زمان 200 هزار بشکه بود‌ در صورتی که مدعی بودند مشکلات را با روش های خود حل می‌کنند اما آنها در واکنش می‌گفتند ترامپ بر سرکار آمد و نشد اهداف خود را پیگیری کنیم؛  در واقع در این مدت تمام کشور و جهش کشور معطل شد که ببینند در آن سوی دنیا چه کسی سر کار می‌آید! البته ترامپ رفت و بایدن آمد و در آن 9 ماهی که کار دست آن دولت بود باز هم ‌نتوانستند نفت بفروشند و موفق شوند، اما شهید رئیسی سرکار آمد و با قدرت و اعتقاد به اینکه ما می‌توانیم در مقابل دشمن ایستاد و کشور را معطل دشمن نکرد.

‌‌انتهای پیام/.

 

نظر شما