شناسهٔ خبر: 68978825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار جدید همدان: مدیر پشت میز‌نشین و بی‌انگیزه نمی‌خواهم

استاندار جدید همدان گفت: در مجموعه مدیریتی همدان، مدیر پشت میز‌نشین و بی‌انگیزه نمی‌خواهم بلکه مدیرانی را لازم دارم که در دل کار و میدان عمل باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار همدان اظهار‌ داشت: افرادی که احساس می‌کنند به هر دلیلی توان مدیریت و انگیزه لازم برای کارها را ندارد مجبور نیستند قبول مسئولیت کنند، ما در همدان مدیرانی را لازم داریم که با علاقه و تخصص کار کنند.

وی با بیان اینکه همدان از نظر نیروی انسانی، استانی غنی است که گویای آن حضور چهار وزیر همدانی در کابینه دولت چهاردهم است، بیان کرد: در شرایط کنونی به خودی خود مردم دچار مشکلات زندگی هستند و‌ ما به عنوان خدمتگزارانشان نباید با ترش‌رویی با آنان برخورد کنیم بنا‌بر‌این مردمداری از مولفه‌های اصلی انتصاب مدیران همدان خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان همدان همچنین عنوان کرد: دو ویژگی مهم دیگر برای من در انتخاب و انتصاب مدیران تخصص و انگیزه کار داشتن است چرا که برای پیشبرد اهداف توسعه استان به برنامه‌های عالمانه و عملیاتی نیازمند هستیم.

مدیران غیرمتخصص حقوق مردم را ضایع می‌کنند

ملانوری با تاکید بر اینکه همه ما با قبول مسئولیت در قبال مردم وظایفی را برعهده داریم که باید منجر به تحقق خواسته‌های آنان شود، بیان کرد: اگر در بدنه مدیریتی استان افراد غیرمتخصص و نابلد که تنها براساس سفارش‌ها مسئولیت می‌گیرند وارد شوند حقوق مردم ضایع خواهد شد به همین علت در مجموعه مدیران استان همدان غیرمتخصص‌ها جایی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه متوازن در همدان خواهم بود، گفت: معتقد به گفتمان مشترک، تعامل، مشارکت و پاکدستی برای مدیریت استان هستم و بر این باورم باتوجه به حجم بالای اسناد و برنامه‌های مختلف در کشور اگر بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کنیم دیگر مشکل زیادی نخواهیم داشت.

امنیت سرمایه‌گذاری را در همدان بالا می‌بریم

استاندار همدان همچنین افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک نیروهای انتظامی و نظارتی امنیت را در استان همدان بالا ببریم چرا که معتقدیم برای جذب سرمایه‌گذاران و فعال شدن اقتصادی پویا اول نیازمند تامین امنیت هستیم.

ملانوری همچنین بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد و این یعنی باید پتانسیل‌های این استان با ورود سرمایه‌گذاران بالفعل شود.

وی افزود: تازمانی که اقتصاد استان پویا نباشد نمی‌توانیم انتظار کاهش آمار بیکاری و یا افزایش آمارهای اشتغال را داشته باشیم برای همین نیازمند توسعه کسب‌وکارهای نوین در همدان هستیم.

معضل بزرگ عدم سرمایه‌گذاری، بروکراسی اداری است

مقام ارشد اجرایی استان همدان با اشاره بر اینکه برای تسهیل در خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران اقدام به صدور مجوزهای بی‌نام خواهیم کرد، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر معضل بزرگ عدم سرمایه‌گذاری بروکراسی اداری است که برای حل این مشکل با صدور مجوزهای بی‌نام تمامی این مسیرهای اداری که مانع‌سازی می‌کنند را هموار خواهیم کرد.

ملانوری همچنین ادامه داد: از جزیره‌ای عمل کردن باید جلوگیری شود و توسعه متوازن و عادلانه در جمیع جهات مورد نظر قرارگیرد و توسعه در استان، منطقه غرب و کشور را همزمان دنبال کنیم.

منابع بانکی استان بیشتر از مصارف آن است

وی در مورد وضعیت بانکداری استان نیز بیان کرد: منابع بانکی استان بیشتر از مصارف آن است اما استفاده درستی از آن‌ها در راستای سرمایه‌گذاری صورت نگرفته بنا‌براین باید شرایط تغییر پیدا کند.

استاندار همدان همچنین افزود: همدان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های معدنی،کشاورزی، گردشگری و صنعتی دارد که باید روی تمامی آن‌ها کار عملیاتی انجام شود، گفت: در تمام دنیا گردشگری صنعتی درآمد‌زا و ارز‌آور است که باتوجه به بزرگترین مزیت استان که دارا بودن هزار و 900 اثر تاریخی است قابلیت آن را دارد که محور توسعه و پیشرفت همدان تعریف شود.

ملانوری افزود: از جمله اقداماتی که باعث رونق گردشگری همدان می‌شود زیرساخت‌ها است که در همین راستا باید فرودگاه همدان فعال و پویا شود و راه آهن رونق بیشتری بگیرد.

مدیریت آب در همدان را ساماندهی می‌کنم

وی با بیان اینکه سالانه 300 میلیارد مکعب آب ورودی کشور هدر می‌شود، گفت: به دنبال ساماندهی مدیریت آب‌ همدان خواهم بود و از منابع آب زیرزمینی هم حفاظت و هم بهره خواهیم برد.

این مقام مسئول افزود: ضرورت دارد اقدامات و فعالیتی که از گذشته انجام شده و به نیمه رسید‌ه‌اند تکمیل و ادامه پیدا کند و در این مسیر برای جلوگیری از هدر رفتن منابع از علوم و تکنولوژی روز استفاده شود.

ملانوری همچنین گفت: همدان شهر شهیدپرور است که دائما بوی شهادت از آن استشمام می‌شود و من بسیار خرسندم در روزی به همدان امدم که مردم ایران و کشورهای اسلامی از سیلی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی خوشحال هستند.

وی افزود: امروز تمام دنیا به قدرت و اقتدار ایران اسلامی معترف هستند و خوب میدانند که انقلاب و نظام ما مدافع ظلومان عالم است.

از ستادهای انتخاباتی برای اداره امور همدان استفاده خواهم کرد

مقام عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه از فعالان ستادهای انتخاباتی برای اداره امور همدان استفاده خواهم کرد، گفت: از جوانان، بانوان و احزاب سیاسی در اداره امور استان همدان بهره‌مند خواهیم شد.

ملانوری، با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما فرهنگ دینی و ایرانی ما است، عنوان کرد: اشاره شد که سند جامع فرهنگی استان تدوین شده که از آن استقبال می‌کنیم و برای اجرای آن حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی همچنین افزود: از ظرفیت رسانه‌ای استان بسیار بهره خواهیم بود چون اعتقاد داریم رسانه‌ها پل ارتباطی ما با مردم هستند یعنی هم باید خدمات دولت را اطلاع رسانی کنند و هم باید نیازها و مشکلات مردم را به ما متذکر شوند.

استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه همانطور که در نخستین مصاحبه‌های خود با اصحاب رسانه اعلام کردم نخستین اقدام من تعامل و ارتباط است، بیان کرد: هیچ قوه‌ای بدون همکاری سایر قوا موفق نمی‌شود بنابراین قطعا از نظر مشورتی نمایندگان در انجام امور جاری و مهم استان استفاده خواهم کرد نه تنها نمایندگان مجلس بلکه سمن‌ها، شوراهای شهر و روستا، ائمه جمعه و فعالان گروه‌های مختلف اجتماعی از طرفین مورد مشورت بنده خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما