شناسهٔ خبر: 67251978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یزدی‌ها انتخابات را بدون چالش برگزار می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: قانونی‌ترین، منظم‌ترین و با برنامه‌ترین انتخابات را یزدی‌ها در سال گذشته رقم زدند که هیچ چالش و حاشیه‌ای در برنداشت.

صاحب‌خبر -

علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در نشستی با اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان گفت: حادثه سقوط بالگرد وشهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ، سبب شد یک انتخابات زودهنگام آغاز کنیم.

او اضافه کرد: بهترین دولتی که صادقانه و خالصانه برای مردم کار کرد دولتی آقای رئیسی بود، وی خود را خدمتگزار جامعه می‌دانستند و این محور خدمت ادامه دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات سالم ریاست جمهوری است که قابل تحسین است، تصریح کرد: این نشان از تعهد و مسئولیت‌پذیری عوامل اجرایی و نظارت فرایند انتخابات است وامیدواریم که این فرایند با موفقیت و بهره‌وری برای کشور و مردم منتهی شود. 

عزیزی اظهار داشت: ایرانی‌ها، انسان‌های روز‌های سخت هستند بار‌ها در برابر آزمایش‌های الهی قرار گرفته و به راحتی میدان مبارزه را مدیریت و به نحو احسن، مسیر درست را برگزیده اند.

او ضمن تشکر از فرماندار اردکان که مسئولیت سخت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند یادآور شد: همه پرسی در شهرستان اردکان بدون هیچ حاشیه‌ای و چالشی برگزارشد که جای تشکر دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در ادامه از تمام ارگان‌ها درخواست کرد که در اختیار این فرایند و به توصیه‌های مقام معظم رهبری که همان، سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت انتخابات است دقت نظر داشته باشند.

عزیزی گفت: سلامت و امنیت به عملکرد ستاد انتخابات، مجریان و هیات نظارت بستگی دارد، مردم ایران به سلامت انتخابات اعتماد دارند چرا که تاکنون تقلبی صورت نگرفته است.

او از تمام مسئولان درخواست نمود در روز انتخابات امنیت شهر، جاده‌ها، مخابرات، ارتباطات، گاز و ... را زیر سوال نبرند و شرایط را برای آسایش مردم فراهم نمایند.

این مسئول عنوان کرد: رقابت بین کاندید‌ها و ستاد‌ها باید به صورت سالم و قانونی صورت گیرد و تمام دست اندرکاران انتخابات باید قانون اشراف کامل داشته باشد.

عزیزی در این نشست رصد فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: مسئولان متولی حتما فضای رسانه‌ایی و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند و در این خصوص اگر کسی بخواهد امنیت روانی مردم شهرستان را برهم زند با متخلفین بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

او ضمن تشکر از رسانه‌هایی که به برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم تلاش می‌کنند گفت: رسانه‌های شهرستان در راستای تشویق مشارکت حداکثری و امیدآفرینی مردم در انتخابات گام برداشته و به امر برگزاری انتخابات سالم کمک کنند و از نشر مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود جلوگیری کنند.

فرماندار اردکان نیز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تمامی انتخابات بر چهارمحور اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم تاکید دارند وحفاظت از رأی مردم را بسیار با اهمیت می‌دانند و می‌فرمایند: حتی یک رأی مردم حق‌الناس است و باید ازآن حفاظت شود افزود: تمامی مسئولان امر مردم را به مشارکت درانتخابات تشویق کنند.

حسین سبزواری گفت: هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی در خصوص برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند و از آرا مردم به بهترین نحو محافظت کنند.

او اظهار داشت: رعایت اخلاق و تقوا به دور از توهین و افترا و تشویش اذهان عمومی موجب برگزاری انتخابات سالم‌تر می‌شود تا مردم بر اساس توانایی و برنامه‌های نامزد‌ها یک انتخاب اصلح را انجام دهند.

رقیه کرمانیان معاون سیاسی فرماندار اردکان هم دراین نشست افزود: به دنبال صدور دستور آغاز انتخابات از سوی وزیر کشور، هیات اجرایی در فرمانداری تشکیل شده است. او افزود: هم اکنون اعضای اداری و معتمدان با تشکیل جلسات فرایند اجرایی انتخابات را به پیش می‌برند.

کرمانیان خاطر نشان کرد: هیات اجرایی شهرستان موظف است تا هشتم تیر روز اخذ رای آنچه که برای برگزاری انتخابات با شکوه، سالم و امن با یک مشارکت خوب و آگاهانه لازم است را در اردکان فراهم کند. او یادآور شد: با توجه به اینکه در اسفند ۱۴۰۲ در اردکان انتخابات خوب و موفقی برگزار شد پیش بینی می‌شود با همان استانداردها، در انتخابات هشتم تیر ماه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی فرمانداری اردکان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات گفت: تا کنون آنچه که به فرمانداری اعلام شده روند برگزاری همانند انتخابات اسفند ۱۴۰۲ است به گونه‌ای که احراز هویت به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای و اخذ رای به شکل فیزیکی و کاغذی خواهد بود.

برای تسهیل اخذ رای از شهروندان ۷۱ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی این شهرستان شامل ۶۶ شعبه ثابت، سه شعبه سیار شهری و ۲ شعبه سیار روستایی همچنین در بخش عقدا ۱۰ شعبه اخذ رای شامل ۳ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار و در بخش خرانق ۱۰ شعبه شامل ۲ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار در نظر گرفته شده است. در مجموع در شهرستان ۹۱ شعبه جهت اخذ رای در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان در نظر گرفته شده است.

بیش از ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست است.

نظر شما