شناسهٔ خبر: 67251695 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در نشست دبیرخانه ستاد تسهیل مطرح شد

ماشین‌آلات تولیدی از فهرست اموال تملیکی گمرک خارج شوند

در نشست دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به میزبانی اتاق ایران برگزار شد، اعضا پیشنهاد دادند برنامه خروج ماشین‌آلات واحدهای تولیدی از فهرست اموال تملیکی گمرک، اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، در صدوهفتادوهشتمین نشست دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به میزبانی اتاق ایران، اعضا تأکید کردند یکی از قدم‌های جدی در راستای تسهیل شرایط تولید، خروج ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای تولیدی از اموال تملیکی است و برای این منظور لازم است برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

این نشست به همت دفتر امور مجامع و شوراهای حاکمیتی اتاق و با حضور نمایندگان اتاق ایران، اتاق تعاون، سازمان بازرسی کل کشور، صندوق توسعه ملی، بانک توسعه تعاون و سایر نهادهای ذی‌ربط و مراجع استانی برگزار و در آن پرونده ۴ شرکت تولیدی بررسی شد.

در این جلسه راهکارهایی با هدف حل مشکلات واحدهای تولیدی ارائه شد که عبارتند از برنامه‌ریزی برای خروج ماشین‌آلات واحدهای تولیدی از اموال تملیکی گمرک، اجرای برنامه افزایش تولید و تعهد افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها ظرف بازه زمانی مشخص، بررسی مشکل بارگیری و کسر تخلیه شرکت و ارجاع پرونده به کمیته گمرکی ستاد تسهیل.

علاوه بر این موارد، لزوم تلاش مراجع استانی برای رفع مسائل و مشکلات شرکت‌ها در سطح خود استان‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

نظر شما