شناسهٔ خبر: 67251403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع ناترازی ۵۰۰ مگاواتی برق در گلستان با بهره‌بردای از سیکل‌ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول

رئیس اداره بهره‌برداری نیروگاه علی‌آبادکتول گفت: با بهره‌بردای از طرح سیکل‌ترکیبی این نیروگاه، چالش پانصد مگاواتی ناترازی تولید و مصرف برق در استان رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ کاهه افزود: استان گلستان در روز‌های اوج مصرف، به ۱۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر تولید استان حداکثر ۱۰۰۰ مگاوات در نیروگاه علی‌آبادکتول است.

رئیس اداره بهره‌برداری نیروگاه علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: فاز اول این نیروگاه با توربین‌های گازی در سال ۱۳۸۹ وارد مدار شد.

کاهه اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان گلستان، ساخت سیکل‌ترکیبی این نیروگاه که شامل توربین‌های گازی و توربین‌های بخار می‌شود، تصویب شد.

وی تصریح کرد: با بهره‌بردای از این طرح، ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق گلستان افزوده و چالش ناترازی تولید و مصرف برق در این استان رفع می‌شود.

مدیر پشتیبانی نیروگاه علی‌آبادکتول نیز گفت: همچنین، رادمان این نیروگاه که اکنون در فاز اول (گازی) ۳۵ درصد است، با بهره‌بردای از فاز دوم (بخار)، به ۵۰ درصد خواهد رسید.

جلیلی افزود: ساخت سیکل‌ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول، با ۴۵۰ میلیون یورو، بزرگترین طرح سرمایه گذاری در استان گلستان است.

وی با بیان اینکه در مدت ساخت این طرح، ۱۰۰۰ و در زمان بهره‌بردای از آن، ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: قرار است این طرح، طی ۳ سال آینده تکمیل شود.

<div id="video-display-embed-code_11229011"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4262877/11229011?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما