شناسهٔ خبر: 67251253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ترکیب تازه در باتری خودروهای برقی - اکونیوز

اقتصاد ایران: یک استارت‌آپ حوزه باتری خودروهای برقی به‌تازگی فرمول جدیدی از باتری را ارائه کرده است. بر این اساس نسل بعدی باتری‌ها دارای ترکیب لیتیوم-آهن منگنز فسفات هستند که چگالی انرژی بالاتری را با هزینه کمتر نسبت به‌کاتدهای فعلی نیکل منگنز کبالت ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

شرکت اینتگرالز پاور (Integrals Power) مواد فعال کاتدی پیشرفته تولید می‌کند تا عملکرد باتری را بهبود بخشد و باتری‌ها را کوچک‌تر، سبک‌تر و با دوام‌تر کند. این فرمول تازه برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی مقرون‌به‌صرفه‌تر (EVs) با برد طولانی‌تر و زمان شارژ سریع‌تر نقش تاثیرگذاری دارد.

درحال حاضر، حدود ۹۰ درصد از مواد فعال کاتدی جهان در چین تولید می‌شود. اینتگرالز پاور یکی از معدود شرکت‌هایی است که در خارج از چین این مواد را تولید می‌کند.

این شرکت با تامین مواد خام از اروپا و ایالات‌متحده، امنیت و شفافیت زنجیره‌تامین را درعین کاهش خطرات ژئوپلیتیکی افزایش می‌دهد. مواد ابتکاری لیتیوم-آهن فسفات (LFP) و لیتیوم-آهن فسفات منگنز (LFMP) Integrals Power در سطح مولکولی با استفاده از مواد خالص توسعه یافته‌اند و از ناخالصی‌هایی که کارایی باتری و قابلیت بازیافت را مختل می‌کنند، جلوگیری می‌کنند. فرآیند این تولید منحصربه‌فرد، امکان تولید انبوه مقیاس‌پذیر را فراهم می‌کند.

کاتدهای به‌دست‌آمده سلول‌ها را قادر می‌سازند ۳۰ درصد انرژی بیشتری ذخیره کنند؛ انرژی را سریع‌تر تخلیه کرده و چرخه‌های شارژ بیشتری را تحمل کنند. این پیشرفت منجر به‌تولید بسته‌های باتری کوچک‌تر، سبک‌تر و بادوام‌تر می‌شود که به‌خودروهای برقی اجازه می‌دهد بیشتر سفر کنند و عمر بیشتری داشته باشند.

علاوه‌بر این، سلول‌های کمتری مورد نیاز است که این مساله درکنار افت هزینه‌های کلی، انتشار CO۲ از زنجیره تامین باتری را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و تولید را پایدارتر می‌کند.

بهنام هرمزی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت بر نقش مهم کاتد در تعیین عملکرد، هزینه و دوام باتری تاکید کرده و می‌گوید: «کاتد حیاتی‌ترین بخش سلول است.»

به‌همین دلیل است که پیشرفت‌های ما در مواد فعال کاتدی به‌خودروهای برقی این امکان را می‌دهد که با تجهیز به‌بسته‌های باتری کوچک‌تر و سبک‌تر، به‌برد طولانی‌تر، شارژ سریع‌تر و عملکرد بالاتر دست پیدا کنند.

هرمزی تاکید کرد که اینتگرالز پاور با تامین مواد اولیه از اروپا و آمریکا از زنجیره تامین قوی‌تر و شفاف‌تر حمایت می‌کند و مسائل ژئوپلیتیکی را کاهش می‌دهد. با بودجه دولت بریتانیا و همکاری با دانشگاه‌های بریتانیا، مواد کاتد LFP Integrals Power توسط یک تولیدکننده خودرو جهانی ارزیابی شده است.

این شرکت همچنین درحال پیشرفت مواد LFMP است که امکان تغییرات در محتوای منگنز را برای تنظیم دقیق خواص سلول برای کاربردهای خاص فراهم می‌کند. اینتگرالز پاور در حال آماده‌ شدن برای تولید دسته‌های بزرگ‌تر در راستای ارزیابی توسط تامین‌کنندگان سلول، تولیدکنندگان باتری و سازندگان خودرو در سراسر جهان است.

به‌گفته بنیانگذار این شرکت، فرمول جدید فراتر از خودروهای الکتریکی، برای کاربردهای دریایی، هوافضا و دفاعی نیز مناسب است.

نظر شما