شناسهٔ خبر: 67250653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

مهندسان جمکو به جای مهندسان روسی

جمکو که از نماد‌های خودکفایی و توانمندی‌های صنعت ملی و سازمان اقتصادی کوثر به شمار می‌رود طی دستاورد درخشان دیگری برای چهارمین بار پیاپی تعمیر و اورهال الکتروموتور‌های نیروگاه هسته‌ای بوشهر را با موفقیت انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، جعفری اناری مدیر عامل جمکو با اعلام تکرار موفق دستاورد اورهال الکتروموتور‌های نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزود: این عملیات پیچیده و حساس سابقا به وسیله مهندسان روسی انجام می‌شد.
وی در ادامه تبیین خود از ایمان و خودباوری به عنوان عوامل توفیقات جوانان متخصص جمکو یاد کرد و اذعان داشت: انجام عملیات تعمیر و راه اندازی در قلب راکتور‌های اتمی بوشهر که دقت، کیفیت و سرعت تکنسین‌های جمکو را به رخ می‌کشد استعداد جوانان نجیب ایرانی را نشان می‌دهد که باید با اعتماد مدیران به شکوفایی برسد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: جمکو، تنها تولید کننده الکتروموتور فشار متوسط و فشار قوی در خاورمیانه است که توانایی تولید انواع الکتروموتور‌های ضدانفجار با تیپ‌های گوناگون ضدانفجاری تا توان ۳۰۰۰ کیلووات را داراست و تولیدات آن در بخش‌های مختلفی، چون صنایع معدنی، سیمان، فولاد و ذوب آهن؛ صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی؛ صنایع دریایی، نیروگاه ها، آب، فاضلاب و آبرسانی؛ صنایع دفاعی؛ غذایی؛ کشاورزی و کلیه کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون به برخی کشور‌ها از جمله کوبا، عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

در پایان گفتنی است: جمکوی جوین در سال‌های اخیر اقدام به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون، نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو نیز کرده بود.

اشتراک گذاری :

نظر شما