شناسهٔ خبر: 67250520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان اعلام کرد

صادرات و برق؛ دو مشکل اساسی انجمن فولاد آذربایجان

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان صادرات و تأمین برق را دو مشکل اساسی این انجمن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، نوید نواده اباذر عصر امروز _سه‌شنبه بیست و نهم خرداد_ در جمع خبرنگاران در گزارش عملکرد ۱۶ ماهه اخیر هیئت مدیره و انجمن فولاد آذربایجان اظهار کرد: مشکلات انجمن فولاد آذربایجان، مشکلات ملی هستند و ما همواره در حاد نامه‌نگاری برای حل مشکلات هستیم چراکه در صورت عدم حل مشکلات، مجبور به تعطیلی واحد تولیدی خواهیم بود.

وی با اشاره به بخش‌نامه‌ای که منجر به جریمه و عدم حمایت از بخش خصوصی می‌شد گفت: با تلاش‌های انجمن فولاد آذربایجان، این بخش‌نامه برای هیچ‌کدام از شرکت‌های خصوصی اعمال نشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، تخصصی و ملی در حوزه فولاد توسط انجمن فولاد آذربایجان گفت: انجمن فولاد آذربایجان به‌عنوان تنها نماینده رسمی ترکیه، در نمایشگاه بین‌المللی متال اکسپو حضور داشت.

اباذر نمایشگاه فولاد تبریز را قدیمی‌ترین نمایشگاه فولاد ایران دانست و گفت: بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فولاد تبریز متافو ۱۲ الی ۱۵ تیر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته نمایشگاه بین‌المللی صنعت فولاد گفت: این نمایشگاه در سال‌های اخیر با وجود این‌که بخش خصوصی قوی‌ترین بخش فولاد کشور است مغفول مانده بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان افزود: تلاش خواهیم کرد تا بیست‌دومین دوره نمایشگاه، با حضور مقامات رسمی، شرکت‌های بین‌المللی و خصولتی برگزار شود.

اباذر اظهار کرد: وسعت این نمایشگاه با رشد بیش از دو برابر به هشت‌هزار مترمربع افزایش خواهد یافت که ۱۰۶ شرکت داخلی و خارجی از کشور ترکیه در دو سالن امیر کبیر و پروین اعتصامی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تولید ۳۰ درصدی محصولات کشور در آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن فولاد آذربایجان، نخستین انجمنی است که از جهت اقتصادی خودکفا شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان از میان مشکلات عدیده انجمن فولاد آذربایجان به دو مشکل عمده و اساسی صادرات و تأمین برق اشاره کرد و گفت: در خصوص مشکلات در حوزهٔ صادرات، متأسفانه دیپلماسی فعال اقتصادی نداشته‌ایم و از عرصهٔ اقتصاد بین‌الملل رانده شده‌ایم.

اباذر افزود: در دو سال اخیر، بیش از ۴۰ درصد صادرات استان، به صنعت فولاد اختصاص داشت که فروردین امسال با کاهش ۷۶ درصدی مواجه شد.

وی صنایع فولاد آذربایجان‌شرقی را توانمندترین واحدهای بخش خصوصی استان دانست و اظهار کرد: با کاهش تعداد اعضای انجمن فولاد آذربایجان، واحدهای فولادی آذربایجان‌شرقی در مسیر تعطیلی قرار گرفته‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان در خصوص مشکل تأمین برق واحدهای تولید فولاد نیز گفت: افزوده شدن مبالغ مازاد بر روی قبوض برق مشکل اساسی ما در تأمین برق در سال‌های اخیر بوده است که با مبالغ سرسام‌آور پس از پایان سال مالی فشار زیادی به شرکت‌های تولیدی فولاد وارد کرده‌اند.

نظر شما