شناسهٔ خبر: 67250414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

قهرمانی سلتیکس پس از 16 سال و تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم NBA

جشن و هیاهو در تی‌دی گاردن در شب رکوردشکنی بوستون/ بلیت های 3 میلیاردی ارزش داشت!

شاگردان جو مازولا به چهارمین پیروزی سری فینال این فصل NBA دست یافتند. به این ترتیب بوستون سلتیکس هجدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن گرفت.

صاحب‌خبر -

جشن و هیاهو در تی‌دی گاردن در شب رکوردشکنی بوستون/ بلیت های 3 میلیاردی ارزش داشت!

به گزارش تابناک ورزشی، صبح امروز فصل 24-2023 لیگ بسکتبال NBA که یکی از مورد توجه ترین و مهیج ترین لیگ های ورزشی دنیا است، به اتمام رسید. سری فینال تا پیش از دیدار امروز 3-1 به سود تیم بوستون سلتیکس بود و شاگردان جو مازولا می توانستند با کسب پیروزی، قهرمانی را از آن خود کنند. در شرایطی از ساعت ۰۴:۰۰ بامداد سه شنبه(به وقت تهران)، بازی پنجم فینال NBA میان بوستون سلتیکس و دالاس موریکس در تی‌دی گاردن ورزشگاه خانگی بوستون برگزار شد که دو روز قبل طبق اعلام سایت رسمی بلیت فروشی مسابقات NBA، ارزان‌ترین بلیت به پول ایران چیزی حدود ۱۰۲ میلیون تومان و گرانقیمت ‌ترین بلیت به پول ایران، حدود ۳ میلیارد و۶۰ میلیون تومان (51852 دلار) فروخته شد. لیگ بسکتبال NBA که یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین لیگ‌های ورزشی در جهان به شمار می‌رود و علاوه بر کیفیت فوق العاده، از لحاظ قراردادها و دستمزدهای بالای ستارگانش هم مورد توجه قرار می گیرد، این بار از حیث قیمت بلیت هم یک رکورد باورنکردنی را به نام خود ثبت کرد.

با تمام این اوصاف، سرنوشت این فصل NBA در 5 بازی تمام شد و حالا بوستون دوباره شهر قهرمانان است. بوستون سلتیکس برای چهارمین بار در این سری عالی بازی کرد و چهارمین برد خود در سری فینال را این بار با نتیجه 106 بر 88 مقابل دالاس موریکس به دست آورد. بدین ترتیب سلتیکس قهرمان فصل 2023-24 NBA لقب گرفت. این هجدهمین قهرمانی تاریخ بوستون است که حالا آنها را با یک قهرمانی بیشتر، بالاتر از رقیب قدیمی شان لس آنجلس لیکرز در صدر جدول پرافتخارترین تیم های لیگ قرار می دهد. سلتیکس از اولین روز فصل تا روز پایانی، منسجم و قدرتمند نشان داد و در نهایت برای اولین‌ بار از سال 2008 قهرمانی به بوستون رفت. آنها با بهترین رکورد فصل عادی به پلی آف رسیدند و در ادامه آمار 16 برد و تنها 3 شکست را ثبت کردند. میامی هیت (4-1)، کلیولند کاوالیرز (4-1) و ایندیانا پیسرز (4-0) تیم هایی بودند که سلتیکس قبل از موریکس برای کسب عنوان قهرمانی شکست داد.

جشن و هیاهو در تی‌دی گاردن در شب رکوردشکنی بوستون/ بلیت های 3 میلیاردی ارزش داشت!

جایزه MVP فینال در دست جیلن براون

بوستون سلتیکس که پس از 16 سال یکبار دیگر قهرمانی را جشن گرفت، چند ستاره داشت که در سری فینال درخشان ترینِ آنها جیلن براون بود. براون پس از اینکه جایزه ارزشمندترین بازیکن فینال کنفرانس شرق را کسب کرده بود، جایزه MVP فینال را هم به خود اختصاص داد. او در حالی به این جایزه رسید که در هیچ کدام از سه تیم منتخب فصل قرار نگرفت. جیلن براون در بازی امروز 21 امتیاز کسب کرد و در دفاع عالی بود؛ زمانی که او مأمور گارد کردن لوکا دانچیچ بود، بهترین بازیکن موریکس تنها 2 از 8 فیلدگل ثبت کرد. از سویی جیسن تیتم که برای سومین بار در این فصل در تیم منتخب اول قرار گرفت، فوق العاده بود و 31 امتیاز، 11 اسیست و 8 ریباند کسب کرد. در سمت مقابل موریکس هرگز شبیه تیمی به نظر نرسید که می خواهد قهرمان شود و لوکا دانچیچ، ارتش تک نفره دالاس بود. دانچیچ در بازی آخر با 28 امتیاز و 12 ریباند کارش را تمام کرد، اما در دفاع عملکرد ضعیفی داشت. کایری اروینگ دیگر ستاره دالاس هم عملکرد ناامیدکننده ای مقابل تیم سابق خود پشت سرگذاشت و با تنها 15 امتیاز از 16 پرتاب، بازی را به پایان رساند. او اکنون 13 بازی از 14 بازی اخیر خود را مقابل سلتیکس که در سال 2019 با شرایط پر تنش ترک کرد، باخته است.

جشن و هیاهو در تی‌دی گاردن در شب رکوردشکنی بوستون/ بلیت های 3 میلیاردی ارزش داشت!

نظر شما