شناسهٔ خبر: 67250287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

راه‌ اندازی پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی دریای کاسپین توسط اتحادیه اروپا و قزاقستان

صاحب‌خبر -

در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا و قزاقستان یک گام مهم در جهت توسعه روابط اقتصادی و حمل و نقل بین المللی با راه اندازی پلتفرم هماهنگی برای مسیر حمل و نقل بین المللی دریای کاسپین به نام “مسیر میانی” برداشتند.

راه‌ اندازی پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی دریای کاسپین توسط اتحادیه اروپا و قزاقستان
تین نیوز

در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا و قزاقستان یک گام مهم در جهت توسعه روابط اقتصادی و حمل و نقل بین المللی با راه اندازی پلتفرم هماهنگی برای مسیر حمل و نقل بین المللی دریای کاسپین به نام “مسیر میانی” برداشتند. این پلتفرم جدید امکان بهبود ایمنی و پایداری مسیر حمل و نقل بین المللی دریای کاسپین را ایجاد می کند و این مسیر را به یک مسیر چندحالته و رقابتی تبدیل می کند که اروپا و آسیا را در کمتر از ۱۵ روز به هم متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، اتحادیه اروپا و قزاقستان از سال ۱۹۹۱ به عنوان شرکای استراتژیک در حال فعالیت هستند و در سال ۲۰۱۵ با امضای توافق بهبود و همکاری (EPCA) روابط خود را تثبیت کردند. این توافق به قزاقستان امکان دریافت کمک مالی و فنی از اتحادیه اروپا را از طریق برنامه های مختلفی مانند برنامه شراکت، و حمایت از آموزش و تبادل کالا را فراهم می کند. هدف از این پلتفرم، تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری بین مناطق مختلف جهان و ایجاد یک مسیر حمل و نقل مدرن، پایدار و سریع است که به افزایش پتانسیل حمل و نقل، کاهش اختلالات زنجیره های لجستیک سنتی و کاهش هزینه های حمل و نقل کمک می کند. این پروژه با همکاری اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر، از جمله آذربایجان، گرجستان و ترکیه، به توسعه و رشد ادامه خواهد داد و قابلیت های بسیاری در مباحث حمل و نقل دریایی و تقویت ارتباطات بین المللی را فراهم خواهد کرد.

در همین راستا و به منظور بررسی فرصت های تجاری و لجستیکی ناشی از این پلتفرم جدید، هیئتی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت های عضو انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در بازه زمانی دهه آخر تیر ماه سال جاری (حدفاصل ۲۰ الی ۳۰ تیرماه) به کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

این هیئت در این سفر تجاری به بررسی و مذاکره با دست اندرکاران حوزه تجارت و لجستیک و بازدید از امکانات بنادر آکتائو و کوریک خواهد پرداخت. اعضای محترم انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران که تمایل به حضور در این سفر تجاری دارند، می توانند حداکثر تا مورخ 1403/04/05 تقاضای حضور و معرفی نماینده مورد نظر خود را از طریق ایمیل info@saoi.ir به انجمن اعلام نمایند.

مدت زمان این سفر حداکثر ۵ روز خواهد بود و شرایط دقیق متعاقباً به اطلاع خواهد رسید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی، لطفاً با واحد روابط عمومی انجمن تماس حاصل فرمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما