شناسهٔ خبر: 67250156 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بازگشت به شهری که او را عاشق مانشافت کرد

افسانه موسیالا: وقتی رؤیا به حقیقت پیوست!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: جمال موسیالا در بازی افتتاحیه مسابقات قهرمانی اروپا مقابل اسکاتلند هواداران آلمان را جادو کرد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. 
او در جام جهانی 2022 قطر مهارت‌های دریبلینگ قوی ای از خود نشان داد و فرصت‌های متعددی داشت، ولی ناکام ماند. حالا این طلسم شکسته شده است. روز چهارشنبه مقابل مجارستان، موسیالا به زادگاهش بازمی‌گردد و شهری که در آن عاشق تیم ملی آلمان شد!
اشتوتگارت، آگوست 2011: موسیالا با مادرش کارولین در شهر است. چون بازی آلمان و برزیل قرار بود در اشتوتگارت برگزار می‌شود. او  اتوبوس تیم ملی را می‌بیند و با افتخار جلوی آن ژست می‌گیرد: دستش زیر لوگوی DFB.موسیالا در مورد این عکس به بیلد توضیح داد: «در مورد آن چیز زیادی نمی‌دانم، اما عکس واقعاً باحال است. مادرم خیلی عکس می‌گیرفت و این یکی خیلی خوب بود چون او یک لحظه بزرگ را ثبت کرد.» 
ارزش بازار موسیالا امروز 120 میلیون یورو است. او به همراه فلوریان ویرتز، زوج جادویی مانشافت را مقابل اسکاتلند تشکیل دادند. 
ستاره بایرن پس از پیروزی برابر اسکاتلند گفت: «هیچ چیز در ابتدا نمی‌توانست برای ما بهتر از این پیش برود. می‌توان گفت این بهترین بازی ملی من بود.»
نکته قابل توجه در مورد موسیالا این بود که او اجازه داشت بین تیم ملی انگلیس و آلمان یکی را انتخاب کند. در بهار 2021، انتخاب او آلمان شد زیرا یوگی لوو (سرمربی سابق) و الیور بیرهوف برای به دست اوردن او مبارزه کردند.
او پس از تصمیم خود توضیح داد: «در نهایت به ندای قلبم گوش دادم که مدت‌ها به من می‌گفت، بازی برای آلمان، کشوری که در آن متولد شده‌ام، تصمیم درستی است. اما این تصمیم آسانی نبود.»
در آن بازی دوستانه، آلمان 3-2 مقابل برزیل پیروز شد، باستین شواین اشتایگر، ماریو گوتزه و آندره شورله گلزنی کردند. 
موسیالا به یاد می‌آورد: «در آن زمان من یک هوادار سرسخت آلمان بودم و همیشه یک پیراهن مانشافت به تن داشتم. امروز ولی شماره 10 واقعی را می‌پوشم.»
 

نظر شما