شناسهٔ خبر: 67249945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجاج ایرانی با انجام اعمال ایام تشریق منا را ترک می‌کنند

زائران ایرانی خانه خدا پس از انجام اعمال ایام تشریق سرزمین منا را ترک می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیش از 87 هزار زائر ایرانی امروز سه‌شنبه پس از سه روز بیتوته در سرزمین منا و انجام رمی جمرات سه‌گانه با این سرزمین وداع کرده و عازم مکه مکرمه می‌شوند.

غلامرضا رضایی؛ مدیر عملیات حج 1403 در این باره اظهار کرد: از صبح امروز (12 ذی‌الحجه به وقت عربستان) حجاج ایرانی اعمال سومین روز حضور در منا و رمی جمرات را انجام داده و با حدود 400 دستگاه اتوبوس از منا به مکه منتقل می‌شوند.

وی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، اتوبوس‌ها از ظهر در نزدیکی خیمه کاروان‌های ایرانی مستقر می‌شوند و کار نقل و انتقال زائران در بعدازظهر انجام می‌شود.

به گفته وی، عملیات انتقال توسط حمل و نقل ترددی دو مرحله دارد که مرحله اول آن نیمه‌شب دوشنبه برای 18 هزار نفر از معذورین انجام شد و مرحله دوم از بعدازظهر امروز است و قبل از آن هم وسایل و ساک حجاج با کامیونت به هتل‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: حاجیانی که محل اقامتشان در مکه دورتر از منطقه منا واقع شده است با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند و برخی نیز که هتل‌هایشان نسبت به منطقه منا نزدیک است ترجیح می‌دهند با پای پیاده به محل اسکان خود بروند.

مدیرعملیات حج 1403، وضعیت عمومی زائران را خوب عنوان کرد و گفت‌: انجام مناسک حج توسط حجاج کشورمان در ایام تشریق طبق برنامه‌ریزی‌ها و بحمدالله بدون مشکل خاصی پیش رفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما