شناسهٔ خبر: 67249825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سنگ فدراسیون جلوی پای یاسین و پرسپولیس

ورزش سه

قوانین جدید نقل و انتقالات شرایط را برای بازیکنان جوان تغییر می‌دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

قوانین تازه نقل و انتقالات فوتبال ایران در حالی از ساختمان سازمان لیگ به رسانه‌ها درز کرده که در این بین نکات جالبی وجود دارند، از جمله شرایط سنی برای امضای قرارداد بازیکنان.

بر این اساس بازیکنان سهمیه جوانان (زیر ۲۱ سال) باید حداقل چهار ساله قرارداد ببندند و همین رویه به صورت پلکانی برای بازیکنان لیست امید سه سال، زیر ۳۰ سال دو سال و بالای ۳۰ سال یک سال خواهد بود. این در حالی است که امضای قرارداد سه و چهار ساله در فوتبال ایران چندان مرسوم نیست و بازیکنان برای شرایط شخصی و جدایی ساده‌تر، از امضای چنین قرارداد‌هایی اجتناب می‌کنند.

در این بین شاید یک نکته برای تیم پرسپولیس، بیشتر برای آن‌ها آزاردهنده باشد. پرسپولیس که فصل گذشته با امضای قرارداد دو ساله یاسین سلمانی را به خدمت گرفته بود، باتوجه به مصدومیت او، قصد داشت این تابستان قرارداد این بازیکن را تمدید کند، اما حالا این قانون ممکن است جلوی آن‌ها را بگیرد.

سلمانی که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، برای فصل جدید هم سهمیه زیر ۲۳ سال خواهد بود و پرسپولیس برای امضای قرارداد جدید با او، مدت قرارداد را باید روی سه سال قرار دهد که بعید است با موافقت این بازیکن مواجه شود.

به این ترتیب پرسپولیس کار بسیار سختی برای حفظ ستاره خط هافبک خود خواهد داشت.

نظر شما