شناسهٔ خبر: 67249566 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

با همت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی /برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور

سرپرست کمیته تمرینات معلق (TRX) کشور خبر داد: اولین دوره مسابقات TRX قهرمانی کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید نعمتیان در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: اولین دوره مسابقات تمرینات معلق (TRX) قهرمانی کشور به میزبانی استان قزوین طی ۳۱ خرداد تا ۱ تیرماه سال جاری در بخش بانوان، برگزار می‌شود

وی افزود: رشته TRX به دلیل جذابیت زیاد از اقبال عمومی بسیاری در سطح کشور برخوردار است و به همین دلیل تقریبا اکثر سالن‌ها، مجموعه‌های ورزشی و باشگاه گ‌های کشور از سانس آموزش TRX برخوردار هستند.

سرپرست کمیته تمرینات معلق فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ متخصصان این رشته هستند مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنند، عنوان کرد: خوشبختانه با تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی و تثبیت این فدراسیون و همچنین حمایت بی دریغ ارکان فدراسیون، این امر مهم با کمک فعالان و متخصصان فنی حوزه تمرینات معلق، محقق شد.

نعمتیان ادامه داد: در نهایت قرار است اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور تمرینان معلق (TRX) به صورت تیمی و انفرادی برگزار شود: بخش اول تیمی شامل برپی با trx، بارفیکس با trx سطح ۳، پایک با trx تک پا و پلنک با trx تک دست و تک پا است.

وی بیان کرد: همچنین بخش دوم تیمی شامل پرس بالاسینه با trx و پلنک پرس با trx است و در بخش انفرادی شنای عنکبوتی با trx، لانژ با پرش با trx و نیز قایقی معکوس تک دست با trx سطح ۳ در نظر گرفته شده است‌ که این مسابقات ۳۱ خرداد تا ۱ تیرماه ۱۴۰ در مجموعه ورزشی شهید بابائی برگزار می‌شود و ثبت نام از طریق هیات‌های آمادگی جسمانی و تندرستی سراسر کشور صورت گرفته است.

سرپرست کمیته تمرینات معلق با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ تا کنون نزدیک به ۱۳۰ دوره آموزشی اعم از وبینار، سمینار، کارگاه و دوره مربیگری در حوزه تمرینات معلق برگزار شده است، اظهار کرد: همچنین در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ اولین کارگاه داوری این رشته نیز برگزار شد.

نعمتیان با اشاره به اینکه تا کنون در این رشته مسابقاتی در سطح قهرمانی کشور برگزار نشده است، اعلام کرد: در اکثر استان‌ها به دلیل عدم برگزاری کارگاه داوری، تعداد داوران مورد نیاز جهت برگزاری مسابقات استانی را نداشته‌اند و به همین دلیل در جهت برگزاری کارگاه‌های داوری و برگزاری مسابقات در سطح استان‌های سراسر کشور گام برداشتیم و در راستای آگاه‌سازی عمومی از نحوه آیین‌نامه اجرائی و دستورالعمل‌های مربوطه با برنامه‌ریزی و پشتیبانی فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی حرکت کردیم.

با همت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی /برگزاری نخستین دوره مسابقات TRX قهرمانی کشور

وی ادامه داد: این مسابقات به عنوان یک مدل اجرایی در سطح کشور به صورت تیمی و انفرادی با مشارکت و حمایت همه جانبه هیات‌های استانی آمادگی جسمانی و تندرستی برگزار می‌شود.

سرپرست کمیته تمرینات معلق فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در مورد رشته تمرینات معلق، خاطرنشان کرد: با استفاده از بند TRX می‌توانید به روشی موثر و متنوع تمرین کنید و این سیستم شامل حرکات مختلفی است که با استفاده از وزن بدن و با رعایت استانداردهای حرکتی انجام می‌شود و هر حرکت با بند TRX یک چالش جدید برای عضلات بدن ایجاد و به تقویت و افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت بدنی و استقامت عضلانی کمک می‌کند.

نعمتیان ادامه داد: از جمله مزایای تمرین با بند TRX می‌توان به تقویت عضلات Core، بهبود تعادل، افزایش موبیلیتی و کاهش خطر بروز آسیب‌های مرتبط با عضلات و مفاصل اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از بند TRX، می‌توانید به طور کامل به تمرین عضلات پشت بپردازید، گفت: همچنین، این سیستم امکان تنظیم میزان مقاومت را فراهم می‌کند به طوری که هر فرد می‌تواند بر اساس سطح فعالیت و توانایی شخصی خودش تمرین کند و در نتیجه با بند TRX می‌توانید برنامه تمرینی شخصی‌ ایجاد کنید که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد و به بهبود وضعیت فیزیکی و عملکرد بدن کمک کند.

سرپرست کمیته تمرینات معلق فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی افزود: این سیستم همچنین امکان تمرین در محیط‌های مختلفی را فراهم می‌کند؛ از جمله خانه، باشگاه، پارک یا حتی در مسافرت شرایط برای شما فراهم خواهد بود و می‌توانید به راحتی و همه‌جا به تمرین خود با مداومت و پیشرفت ادامه دهید.

نعمتیان در پایان خاطرنشان کرد: به طور خلاصه، تمرین با بند TRX یک راه بسیار موثر و کارا برای بهبود سلامت فیزیک و عملکرد بدن و این سیستم مناسب برای افرادی از هر سطح فعالیت و توانایی است و می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه تمرینی هر فرد، از تازه‌کارها تا افراد حرفه‌ای‌، مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما