شناسهٔ خبر: 67249503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمبود آب شرب در شهرستان بناب

نماینده مردم بناب کمبود آب شرب در این شهرستان را یکی از مشکلات اساسی این منطقه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

کمبود آب شرب در شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نماینده مردم بناب در جمع خبرنگاران این شهرستان، درباره شفاف سازی مالکیت پروژه استخر و پارک آبی مسجد راه کربلا، گفت: این پروژه از محل زمین‌های منابع طبیعی است که سند آن در اختیار راه و شهرسازی بوده و ما نیز در قبال حس مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد صنعت بناب به دنبال آن هستیم که سند و مالکیت را به نام و در اختیار این مجتمع قرار دهیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، مشکل آب شرب را در این شهرستان یک مشکل اساسی عنوان کرد و افزود: نیاز آب شرب شهرستان بناب حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه است که در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: در یک سال آینده ۱۵۰ لیتر در ثانیه به حجم فعلی آب شرب بناب اضافه خواهد شد و تامین آن از دو بخش صنعتی نیروگاه و فولاد‌ها صورت می‌گیرد.

وی از انجام کار‌های مطالعاتی ایجاد مجتمع فرهنگی و سالن سینما در شهرستان بناب خبر داد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت مالی دولت امکان احداث سالن‌های بزرگ همچون سالن کنسرت در این شهر وجود ندارد؛ اما در صورت تمایل بخش خصوصی به این کار ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

باقری در این نشست خبری، با اعلام اینکه قرار است پیمانکار کنارگذر شرقی عوض شود؛ قول مساعد داد تا پیگیر عقب افتادن چند ماهه حقوق‌های کارگران این پروژه باشد.

نماینده بناب در پایان سخنان خود توضیحاتی درباره حق‌آبه کشاورزی این شهرستان ارائه کرد و یادآور شد: در پی بارش‌های الهی، سد علویان مراغه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم طبق اولویت بندی، حق آبه کشاورزی بناب که بعد از تخصیص حق‌آبه صنعت و آب آشامیدنی شهرستان مراغه، ۶۰ درصد است، تأمین شود.

نظر شما