شناسهٔ خبر: 67249269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پزشکیان به فواد ایزدی: اگر برجام بد بود چرا دولت رئیسی دنبال آن بود /به جای اینکه به یکدیگر انگ بچسبانیم، بحث علمی کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به کارشناس برنامه میزگرد سیاسی گفت: شما بگویید چه چیزی اصل و استراتژی است. بنده وزیر بهداشت بودم و این اصول را اجرا کردم و نتیجه گرفتم. به جای اینکه به یکدیگر انگ بچسبانیم، بحث علمی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فواد ایزدی، از جمله کارشناسان حاضر در برنامه‌ میزگرد سیاسی خطاب به مسعود پزشکیان و همراهان او گفت: در دولت روحانی تجربه برجام را داشتیم. همان هفته اول اوباما برجام را نقض کرد، روحانی منتظر میوه برجام بود، بعد منتظر برجام اروپایی و حضور بایدن بود، بایدن امروز می‌تواند به برجام برگردد اما برنمی‌گردد، لذا به تجربه دولت روحانی توجه شود. نکته دوم اینکه فراموش نکنیم آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد کاسبی کاسبان تحریم گرم نمی‌شد. مشکل ایران و آمریکا حل بشو نیست بلکه باید مدیریت شود.

پزشکیان: ما هم می‌خواهیم مدیریت کنیم نه حل. دولت شهید رییسی دولت برجام بود یا خیر...

ایزدی: بله…

پزشکیان: پس برجام خوب بود…

ایزدی: تعهدی بود. اگر خوب بود ترامپ خارج نمی‌شد. از شما می‌خواهم از کارشناسانی که در مورد جملات مناظره دیشب به شما کارشناسی دادند، دوری کنید، بانک جهانی خوش نام نیست و همه روسای آن از آمریکا بودند. فرمول‌های بانک جهانی منجر به موفقیت شما نمی‌شود…

اهم پاسخ پزشکیان به ایزدی:

*نمی‌دانم چگونه به شما بگویم من ۴۰ کشور را مطالعه کردم. به تکست‌های مدیریتی مراجعه کنید. بنابراین وقتی کاری در دست دارید باید مسئول مشخص باشد که اگر انجام نشد آن فرد پاسخ دهد. ما بودجه می‌نویسیم قرار است ۱۰ لیوان بیاوریم اما یک لیوان هم نمی‌آوریم و پول‌ها هم تمام می‌شوند، این که دیگر به بانک جهانی ربط ندارد.

*مشکل این است که برادران توهم این را دارند که ما داریم نسخه آنها را می‌دهیم. شما بگویید چه چیزی اصل و استراتژی است. بنده وزیر بهداشت بودم و این اصول را اجرا کردم و نتیجه گرفتم. به جای اینکه به یکدیگر انگ بچسبانیم، بحث علمی کنیم.

ایزدی: کتاب در حوزه بانک جهانی بخوانید…

پزشکیان: من این ۵ مورد را اعلام کردم.

۲۷۲۱۱

نظر شما