شناسهٔ خبر: 67249203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج در خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: طی سال جاری در استان ۱۹ هزار و ۲۹۸ فقره ثبت نام تسهیلات ازدواج صورت گرفته که از این بین ۴۰۱۱ فقره به مبلغ ۳۱۷۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

حمید صفایی‌نیکو دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: طی سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۵۲۱ فقره پرونده تسهیلات فرزندآوری تشکیل و ۷۶ هزار و ۴۸۳ فقره به میزان ۵۰ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۷۶ هزار و ۴۸۳ فقره تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شد، افزود: این میزان در سال ۱۴۰۱، ۶۰ هزار و ۳۳ فقره بوده که نشان‌دهنده رشد ۲۷.۵ درصدی تعداد تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد: مبلغ تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده در سال ۱۴۰۱، ۲۶ هزار و ۱۳۱ هزار میلیارد ریال بوده و این میزان در سال گذشته به ۵۰ هزار و ۷۶۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده رشد ۹۴.۲ درصدی است.

صفایی‌نیکو بیان کرد: ۷۰ درصد پرونده‌های ثبت نام شده تسهیلات فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده و برخی از پرونده‌ها به دلایلی همچون عدم مراجعه، عدم احراز شرایط دریافت وام و ... رد شده است.

او تصریح کرد: پرداخت وام فرزندآوری در سال جاری از ۲۸ فروردین‌ماه ابلاغ شده و مبلغ وام مذکور افزایش یافته است. تسهیلات فرزنداوری در سال جاری برای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال و نهایتا فرزند پنجم به بعد دو میلیارد ریال شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تاکید کرد: طی سال جاری در استان ۱۹ هزار و ۲۹۸ فقره ثبت نام تسهیلات ازدواج صورت گرفته که از این بین ۴۰۱۱ فقره به مبلغ ۳۱۷۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نظر شما