شناسهٔ خبر: 67249159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا که به منظور ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا که به منظور انجام بازدید دوره‌ای ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.

عبدالرضا محمودی رستمی افزود: این واحد که طبق برنامه به منظور انجام بازدید دوره‌ای ۲ هزار ساعت از مدار خارج شده بود، پس از ۲ روز کار فشرده تعمیراتی مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او گفت: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در این نوع بازدید‌ها در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون تعویض نگهدارنده و سرامیک‌های معیوب اتاق احتراق، ترمیم بدنه دیفیوذر خروجی توربین، ترمیم سیل‌های آب بندی دایورتردمپر، تعویض کارت ویبره ژنراتور، شستشو و تمیزکاری کامل فیلتر‌های هوای ورودی به کمپرسور (فیلتر‌های کوالسر)، تست و چک حفاظت‌های ژنراتور و ترانس و ترمیم عایق‌های بیرونی دودکش انجام شد.

محمودی ادامه داد: بطور معمول بازدید‌های ۲ هزار ساعت در ۴ روز انجام میشود، اما با توجه به نیاز شبکه سراسری و در راستای تأمین نیاز هموطنان، فعالیت‌های مدنظر با حفظ کیفیت در حداقل زمان انجام و این واحد ۴۸ ساعت زودتر از پیشبینی در مدار تولید قرار گرفت. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بخش بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی به ظرفیت هر کدام ۱۳۷.۶ مگاوات، یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹.۴ مگاواتی است که در بخش گازی بیش از ۳۵ سال قدمت دارد.

نظر شما