شناسهٔ خبر: 67249119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش سرانه ورزشی مدارس چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم، ۶۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی مدارس استان افزوده شد.

صاحب‌خبر -

فخرالدین اسدی با اشاره به ارتقای سرانه ورزشی مدارس استان از ۳۲ صدم مترمربع به ۴۶ صدم متر مربع، اظهار داشت: در این مدت ۹۰ چمن مصنوعی احداث و سه سالن ورزشی افتتاح شد و هم‌اکنون عملیات احداث ۱۲ سالن ورزشی در استان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش استان، افزود: در این طرح هر هشت روز یک فضای به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شد.

اسدی اظهار داشت: قبل از دولت سیزدهم تنها ۱۰۲ فضای ورزشی در مدارس استان وجود داشت و در این مدت ۱۲۱ فضای ورزشی به سرانه ورزشی استان اضافه شد.

وی افزود: با اجرای طرح شهید خرازی در سطح فضا‌های ورزشی مدارس استان، تمام فضا‌های ورزشی موجود در روز‌های پنجشنبه و جمعه به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

اسدی افزود: در راستای اجرای طرح مهارت آموزی، آموزش رشته‌های طناب‌زنی، شنا، تنیس روی میز و دو و میدانی در مقطع دوم مدارس ابتدای استان امسال اجرا شد و از سال آینده نیز رشته‌های بستکبال، والیبال و هندبال درمدارس متوسطه اجرا می‌شود.

به گفته وی، هم اکنون در ۱۰منطقه آموزشی استان استخر شنا وجود دارد و برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برای استفاده از استخر شنا به همکاری شهرداری‌ها و بخشداری‌ها نیاز است.

نظر شما