شناسهٔ خبر: 67249113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین رویداد «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان-ایرنا- نخستین رویداد «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» اواخر پاییز امسال توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی گفت: این رویداد امسال نخستین بار در بخش رقابتی و ترویجی برگزار می شود.

الهام زارع‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش رقابتی شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی در شهرهای مختلف ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: رویکر جایزه ملی داستان و بازآفرینی این است که هنرمندان دریابند چگونه می‌توان با گنجینه‌های ملی و شفاهی مانند اساطیر و افسانه‌ها، گنجینه‌های مکتوب مانند متون ادبی و اخلاقی و دیگر هنرها مانند موسیقی، زمینه داستان و بازآفرینی را فراهم آورند و ما در جشنواره اصفهان بدنبال این جریان‌سازی هستیم.

زارع زاده خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به جایزه ملی داستان و بازآفرینی تا سی ام شهریور سالجاری ادامه دارد و مخاطبان و هنرمندان کشور می‌توانند با مراجعه به آدرس www.dastanvabazafarini.ir در این جشنواره ثبت نام و آثار خود را بارگذاری کنند.

به گزارش ایرنا، آثار ارسالی به دبیرخانه این فراخوان هرکدام بطور جداگانه داوری و ارزیابی و آثاری از هر بخش بعنوان برتر انتخاب می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی»، در بخش رُمان جوایز یکصد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و برای بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش داستان کوتاهِ کوتاه ۲ جایزه پنج میلیون تومانی و در بخش جُستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود.

در بخش طرح داستان نیز از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان حمایت بعمل می‌آید.

نخستین رویداد «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» در اصفهان برگزار می‌شود

نظر شما