شناسهٔ خبر: 67249059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رصد تخلفات انتخاباتی در ۱۹ شعبه + فیلم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: تخلفات انتخاباتی قبل، حین و بعد از انتخابات رصد می‌شود و بدین منظور ۱۹ شعبه ویژه در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

رصد تخلفات انتخاباتی در ۱۹ شعبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان برگزار شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این نشست گفت: ستاد پیشگیری از جرایم در همه شهرستان‌ها مرکز استان برقرار است و باید به نحوی برنامه ریزی شود که تمام تخلفات قبل، حین و بعد از انتخابات رصد شود.
علی فولیان اظهار کرد: اگر قانون را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم هیچ خدشه‌ای در انتخابات بوجود نخواهد آمد و اگر با تخلفات انتخاباتی مواجه شدیم، هشدار و انذار و تذکر در اولویت پیشگیری است و اگر اصرار بر تخلف وجود داشت پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود و بدین منظور ۱۹ شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در حوزه رقابت فضای آموزی کشور خوشبختانه فضای رو به جلویی است و در هر شرایطی آنجه باید مورد توجه قرار بگیرد و میثاق ماست توجه به مر قانون است و ما امانت دار آن هستیم و باید پاسخ گوی عملکرد خود باشیم.
کاظمی تصریح کرد: همه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه مسئول هستند و از تامین امنیت شعب گرفته تا رصد حوزه فضای مجازی و دستگاهای مختلف وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.
وی اظهار کرد: تامین امنیت انتخابات بر عهده فراجا است و بنابر در خواست فراجا بخشی از آن به سپاه پاسداران واگذار شده است و بر اساس قانون باید راس ساعت ۸ و همزمان با سراسر شعب باید آماده اخذ رأی باشد.
دبیر ستاد انتخابات استان در این نشست گفت: ۱۰۸۹ صندوق اخذ رأی برای این‌انتخابات در نظر گرفته شده است و فرایند اموزس اعضا هیئت‌های اجرایی و تعیین شعب در حال برگزاری است.
فتوحی اظهار کرد: فردا تعرفه‌ها وارد استان‌می‌شود و ۲۵ هزار نفر اعم‌ از هیئت‌های اجرایی، نظارت، انتظامی در امر برگزار انتخابات در استان حضور دارند.

 

<div id="video-display-embed-code_11229379"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4262760/11229379?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما