شناسهٔ خبر: 67249043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه آبرسانی به ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور فعال شد

پروژه آبرسانی به یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور بعد از سال‌ها تعطیلی ظهر امروز با حضور وزیر کشور مجدد فعال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، پروژه آبرسانی به یک هزار و 200 هکتار از اراضی دشت مور از طریق سد کوثر در دولت حسن روحانی کلنگ‌زنی شد ولی بعد از مدتی پروژه به کما رفت و امروز بعد از سال‌ها تعطیلی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور مجدد فعال شد.

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در آئین ازسرگیری عملیات اجرایی این پروژه گفت: اعتبار پیش بینی شده این پروژه 3 هزار میلیارد ریال و اعتبار فاز اول آن 500 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی، سفر رییس جمهوری و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تامین خواهد شد.

سیدعلی احمدزاده نیز در این آئین افزود: مطالعه کامل آبرسانی به منطقه دشت مور از مطالبات به حق مردم بود که کار در گذشته رها و به فراموشی سپرده شد ولی در دولت سیزدهم مجدد بازنگری و مطالعه دقیق را مطابق با خواست مردم در دستور کار قرار دادیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آبرسانی به اراضی دشت مور هم اکنون 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید، 15 میلیارد تومان ازاعتبارات ملی سال گذشته و 50 میلیارد هم مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در اختیار نماینده سابق گچساران و باشت دارد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز باقی مانده توسط نماینده مجلس از طریق اعتبارات مسئولیت اجتماعی و دولت آینده این پروژه، دو سال دیگر تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وحدت و همدلی کهگیلویه وبویراحمدی ها از خصوصیات شاخص مردم است

احمد وحیدی در طرح بازنگری تأمین آب یک هزار و 200 هکتار از اراضی دشت مور شهرستان گچساران گفت: روستاها محل تولید و رشد کشور هستند و اگر خالی از سکنه شوند بخشی از منابع ما خالی و رها شده است.

وی عنوان کرد که خبر مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاهای گچساران خبر بسیار خوبی است که از همه خصوصاً جوانان تشکر می‌کنم که در کنار پدر و مادر سرزمین خود را آباد می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در صورتی که روستاها خالی از سکنه شوند بخش کشاورزی، دامپروری، تولید و حتی صنایع دستی ما دچار آسیب خواهد شد، افزود: از سد کوثر یک هزار و 200 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد آبیاری می شود که از جهاد کشاورزی می خواهم الگوی کشت برای اراضی دشت مور گچساران ارائه دهد و مردم نیز در منافع این پروژه کشاورزی سهیم باشند تا آثار و برکات خوبی برای مردم به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر 115 میلیارد تومان پول دارد و برای اینکه به نتیجه برسد از ظرفیت گروه های جهادی و مردم در تکمیل و بهره‌برداری از آن استفاده شود. علاوه بر کشاورزی، این منطقه دارای قابلیت و ظرفیت احداث واحدهای دامپروری است که جهاد کشاورزی نیز به این مورد توجه داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه شهرستان گچساران علاوه بر سد کوثر از ظرفیت سد چم شیر نیز بهره مند است، گفت: این سد یادگار رئیس جمهور شهید است که در تیر ماه سال گذشته با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دستور آبگیری سد چم شیر داده شد.

وی در ادامه با اشاره به وحدت و همدلی که در استان وجود دارد گفت: همین وحدت و همدلی موجب شد که کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی بالاترین میزان مشارکت را داشته باشد و این از خصوصیات برجسته مردم استان و داشتن روحیه وفاداری و فداکاری است که در تمام صحنه‌هایی که انقلاب به وجود آنها نیاز داشت باشکوه حضور پیدا کردند.

وزیر کشور یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان شهیدش را گرامی داشت و گفت: شهید رئیسی در سفر به استان از تمام مناطق استان بازدید کردند و بدون ملاحضات حفاظتی با تک تک مردمی که منتظر دیدار با ایشان بودند صحبت کردند.

وی عنوان کرد: مردم این استان خاطرات شیرینی از رئیس جمهور شهید دارند البته احساس عشق و محبت در میان این مردم و آیت الله رئیسی دو جانبه بود هم ایشان به مردم ابراز عشق و محبت داشتند و هم خودم از نزدیک دیدم مردم چقدر به ایشان عشق داشتند. شهید رئیسی در میان آه و اندوه و البته محبت مردم عزیر تشییع شدند و روح ایشان در کنار ما برای خدمت صادقانه و بی منت به مردم حضور دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما