شناسهٔ خبر: 67249041 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استادان راهنمای رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی معرفی شدند

آروین موذن زاده

دبیر علمی رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی با معرفی استادان مشاور این رویداد هنری به تشریح روند برگزاری این رویداد و مسئولیت استادان راهنما در جریان برپایی آن پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری رویداد، به گفته سید جلال چاوشیان دبیر علمی رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی، هیاتی متشکل از محمود اربابی، علی مؤذنی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی و هومان فاضل به عنوان استاد راهنما (منتور) با نخستین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی همکاری دارند.

چاوشیان با ارایه توضیحاتی درباره روند برگزاری این برنامه گفت: ابتدا و در روز اول ۱۰۰ شرکت‌کننده فرصت دارند که ایده‌ خود را در بخش فیلم‌های سینمایی و سریال تنها در ۹۰ ثانیه ارائه دهند. از بین آنها حداکثر ۲۰ ایده‌ برتر توسط شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود و آنها به ۲۰ گروه در بخش سریال و سینمایی تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: در ادامه، این گروه‌ها با همراهی استادان راهنمای خود می‌بایست ایده‌ها را به بهترین طرح ممکن تبدیل کنند.

چاوشیان ادامه داد: عصر روز سوم هم روز ارائه طرح‌هاست که هرگروه، برای ارائه خود ۷ دقیقه زمان خواهد داشت و هیات محترم داوران سه طرح برتر در بخش فیلم بلند و سریال را معرفی می‌کنند و جوایزی به آن ها تقدیم می‌شود.

دبیر علمی رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی عنوان کرد: در حاشیه این مراسم شرکت‌کنندگان می‌توانند با سرمایه‌گذاران حاضر برای معرفی طرح‌های خود مذاکره کنند.

چاوشیان، از جمله اهداف این رویداد را شناسایی، تجمیع و حمایت از استعدادهای جوان و خلاقی دانست که صاحب ایده‌های تازه و بکر هستند.

وی تشریح کرد: این ‌صاحبان ایده با هدایت استادان راهنما و مواجهه مستقیم و تعاملی با یکدیگر، می‌توانند به خلق ایده‌های جمعی دست بزنند و در یک هم‌افزایی هدفمند ایده‌های بزرگی را خلق کنند و پرورش دهند. دیگر این‌که این رویداد می‌تواند زمینه شکل‌گیری همکاری‌های مستمر میان اعضا یا استادان را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: این فرآیند می‌تواند به عنوان یک کارخانه نوآوری مجازی به کانونی برای ارتباط و جذب ایده‌های خلاق ملی و بین‌المللی تبدیل شود.

چاوشیان، یادگیری شیوه‌ «ارائه» درست فیلم‌نامه و جذب سرمایه‌گذار را دستاورد دیگر این رویداد برای شرکت‌کنندگان دانست و یادآور شد: در حال حاضر عدم توانایی ارائه موثر یک ایده، از چالش‌های مهم سینمای ماست که می‌تواند گاهی یک ایده جذاب و حرفه‌ای را با شکست مواجه کند.

وی با برشمردن دیگر ویژگی‌های این رویداد ادامه داد: در این رویداد شرایطی فراهم است تا نویسندگان بتوانند با طیف وسیعی از تهیه‌کنندگان و مدیران سینمایی دور یک میز بنشینند و به گفت‌وگو بپردازند و اگر تمایل داشتند با یکدیگر کار کنند، وارد گفت‌وگو می‌شوند و تعاملِ ایده و طرح صورت می‌گیرد. شاید هم به قراردادی برای ساخت اثر منتج شود.

وی در پایان، کارآفرینی و کسب روحیه «کار تیمی» را از دیگر دستاوردهای این رویداد دانست و افزود: ذات این گونه رویدادها به صورتی است که برنامه‌ها به صورت تیمی و گروهی پیش می‌رود.

اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه‌نویسی با ریاست محمدحسین ایمانی خوشخو از هفتم تا نهم مرداد در آستانه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

نظر شما