شناسهٔ خبر: 67248862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بیست و چهارمین دوره طرح «سلام شهید» برگزار شد

آیین غبارروبی مزار شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بزرگداشت یاد و خاطره چهل و چهار شهید این وزارتخانه در قالب طرح "سلام شهید" و به مناسبت ایام مبارک دهه امامت و ولایت برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز سه‌شنبه 29 خردادماه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای سادات و شهدای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور اصغر امیرنیا مشاور امورایثارگران، خانواده معظم شهدا، مدیران و جمعی از مسئولان و کارکنان این وزارتخانه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

اصغرامیرنیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم گفت: دیدار با خانواده شهدا از یک‌سو تسکینی است برای وارثان و بازماندگان شهدای بزرگوار و‌ از سوی دیگر ادای دینی است که بر گردن ماست و باید با حضور بر مزار شهدا علاوه بر گرامی‌داشت یاد و خاطره، بر خودمان یادآوری کنیم تا آسایش و امنیت خویش و همچنین جایگاه اداری خود را مدیون چه کسانی هستیم.

وی افزود: شهدایی که در زندگی  خود لحظه ای خدا را فراموش نکردند و همه جا به طرفداری حق قیام کردند و از مکتب مقدس الهی در هر شرایطی دفاع کردند.

 

مشاور وزیر فرهنگ ادامه داد: امروزه ما تلاش می‌کنیم تا با احیاء و یادآوری خاطرات، نسل جدید را با اهداف و آرمان‌های دلاورمردان ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و سلامت آشنا کنیم.

گفتنی است در مراسم امروز، مزار شهدای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از جمله شهید طالب زاده، شهیدآوینی، مزار شهید مصطفی چمران، مزار فرماندهان جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهید ابراهیم هادی، غبارروبی و عطر افشانی انجام شد.

نظر شما