شناسهٔ خبر: 67248765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش گرما در اصفهان تداوم دارد / دمای ۶ شهر بالاتر از ۴۰ درجه ثبت شد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از شکل‌گیری جریانات همرفتی همراه را رگبار محلی، وزش باد لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا و رعدوبرق در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شکل‌گیری جریانات همرفتی به صورت رگبار محلی، رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق غربی و جنوبی غربی طی امروز تا پنجشنبه بر روی استان است.

وی افزود: از امروز تا اوایل هفته آینده به سبب مساعد شدن شیب، فشاری در نیمه شرقی استان، شرایط باد و گردوخاک در نواحی شرقی، شمالی، مرکزی و جنوبی مورد انتظار است که می‌تواند منجر به کاهش دید و کیفیت هوا شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با ورود و فعالیت سامانه باد، گردوخاک و کاهش دید در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از بعدازظهر فردا آغاز می‌شود و تا پیش از ظهر جمعه یکم تیر تداوم دارد.

وی ادامه داد: این سامانه در نواحی مستعد با خیزش گردوخاک، باد و گردوخاک، کاهش دید و در نیمه شرقی استان احتمال شکل‌گیری طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی مورد انتظار است.

حاجی بابایی افزود: طی این مدت مناطق شمال شرقی، مرکزی و جنوب استان و شهرستان‌های انارک، چوپانان، خوروبیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، نجف‌آباد و نائین، ورزنه، اردستان و اصفهان تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

وی با اشاره به کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در تردد به واسطه کاهش دید در نیمه شرقی استان، را از مخاطرات این سامانه عنوان کرد و گفت: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و مستحکم کردن سازه‌های موقت در شرق و شمال استان توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه گرم‌تر می‌شود، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوا در شش شهرستان اصفهان بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما