شناسهٔ خبر: 67248694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاروان‌های عروسی از ترافیک و انسداد مسیر پرهیز کنند

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد مذهبی، عروسی در این روز‌ها افزایش می‌یابد با این اوصاف انتظار می‌رود کارناوال‌های عروسی از ایجاد راهبندان و ترافیک در مسیر‌های برون شهری خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

کاروان‌های عروسی از ترافیک و انسداد مسیر پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: افراد معتمد و بزرگ فامیل از انجام حرکات مخاطره آمیز و نامتعارف خودروها، سرعت و سبقت‌های حادثه آفرین و لایی کشیدن در کارناوال‌های عروسی جلوگیری کنند.

او گفت: با توجه به بالا بودن سرعت خودرو‌ها در جاده‌های برون شهری احتمال بروز سوانح جرحی و فوتی در صورت رعایت نکردن اصول و قواعد رانندگی برای خودرو‌هایی که در کاروان‌های عروسی نامتعارف تردد می‌کنند زیاد است.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با ورود به فصل تابستان و همزمانی مسافرت‌های تابستانی با فصل تردد ادوات کشاورزان بین مزارع، احتمال افزایش سوانح در جاده‌های برون شهری این استان افزایش یافت.

سرهنگ سرمدی گفت: هفته گذشته چهار تصادف منجر به فوت در جاده‌های برون شهری رخ داده است که اوایل هفته جاری هم بر اثر برخورد وانت پیکان با موتورسیکلت، موتورسوار در دم جان باخت.

او گفت: میزان تردد‌ها و سفر‌های تفریحی با ورود به فصل گرم سال و تعطیلی مدارس افزایش می‌یابد و جاده‌های همدان نیز به علت توریستی بودن این استان همچنین قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی و گذرگاه استان‌های غرب کشور، شلوغ و پرترافیک می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در عین حال از سوی دیگر تردد بین مزارع کشاورزان با استفاده از موتورسیکلت برای کشت و کار در این فصل افزایش می‌یابد که این موضوع نیز در افزایش سوانح موثر است.

سرهنگ سرمدی گفت: بیشتر افرادی که در مسیر‌های روستایی از موتورسیکلت استفاده می‌کنند زیر ۱۸ سال سن دارند و بدون گواهینامه هستند و به ندرت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

او گفت: برخی رانندگان بدون استراحت کافی و با خستگی و خواب آلودگی از مبدا شروع به سفر کرده و در طول مسیر نیز توقفی برای استراحت ندارند در حالیکه پس از هر ۲ ساعت رانندگی باید یک ربع استراحت کرد.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد در کنار انحراف به چپ، بی دقتی در سبقت با رعایت نکردن حق تقدم عبور باعث بروز تصادف‌های جرحی و فوتی به خصوص سوانح رخ به رخ شده است.

سرهنگ سرمدی گفت: بالا بودن سرعت خودرو‌ها در جاده‌های فرعی و روستایی شدت سانحه و میزان تلفات را نیز افزایش داده است.

او گفت: برای پیشگیری از تصادف به ویژه در اعیاد و تعطیلات پیش رو که میزان تردد‌ها و ترافیک افزایش می‌یابد رانندگان با صبر و حوصله بالا و با پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و سرنشینان تمرکز راننده را بر هم نزنند.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بخشی از فوتی‌های سوانح ناشی از نبستن کمربندی ایمنی است که در جاده‌های برون شهری بیشتر سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.

نظر شما